Az Országos Betétbiztosítási Alapnak 2022. március 18-ig 10 munkanap állt rendelkezésére, hogy a betétesek rendelkezésére bocsássa a nekik járó kártalanítási összeget. A határidő lejártával elkezdődik az utógondozási szakasz, öt évük van az ügyfeleknek arra, hogy a rendelkezésre bocsátott összegért jelentkezzenek, és felvegyék a Takarékbanknál vagy a Magyar Postánál – tájékoztatott Kómár András, az Országos Betétbiztosítási Alap ügyvezető igazgatója.
A két kifizetési csatornán több mint 135 milliárd forintot tett elérhetővé az OBA, a Takarékbankon keresztül 113,5 milliárd forintot biztosított eddig az ügyfeleknek, és ennek a 30 százalékáért még nem jelentkeztek.
"Több mint 35 milliárd forintért több mint hétezer ügyfél még nem jelentkezett a Takarékbanknál,
ezért mindenkit arra bátorítunk, hogy mielőbb tegye ezt meg, és vegye föl a neki járó összeget" – mondta Kómár András.
A Magyar Postán keresztül több mint 11 milliárd forinthoz juthatnak hozzá a károsultak, az OBA még nem kapott arról visszajelzést, hogy mekkora arányban jelentkeztek a postafiókokban a számlatulajdonosok, de itt az lesz az eljárás, hogy a fel nem vett összegeket a Magyar Posta visszautalja az OBA részére, és az az alap egyéb csatornákon próbálja majd eljuttatni azon ügyfelek részére ezt a pénzt, akik a postai értesítő alapján nem vették át a nekik járó összeget.
Az ügyvezető igazgató szerint számos oka lehet annak, hogy az ügyfél miért nem jelentkezett a kifizetésért, akadályozhatja betegség által, vagy más településen lakik, esetleg a postai kiértesítés után még nem tudott elmenni a pénzt átvenni, de felhívta a figyelmet arra, hogy még senki sem késett le a kártalanításról.
"A Sberbank egykori betétesei a nekik járó pénzhez,
a kártalanítási összeghez öt éven keresztül juthatnak hozzá.
A postai kifizetési csatornán egy évük van az ügyfeleknek, tehát 2023. március végéig, aztán a föl nem vett összegek visszakerülnek az OBA-hoz, és az ötödik év végéig az OBA-tól lehet majd hozzájutni ezekhez az összegekhez" – mondta Kómár András.