INFORÁDIÓ
2021. október 17. vasárnap
Hedvig

dohány

cigaretta

philip morris

Totális átrendeződés sejlik fel a dohánypiacon

Totális átrendeződés sejlik fel a dohánypiacon

Infostart

A hevítéses dohánytermékek jelenthetik az egérutat a mamutvállalatoknak.

Tavaly januárban 38,3 millió szál hevítésre szánt dohányterméket értékesítettek, idén augusztusban már ennek közel a négyszeresét, 144,3 millió szálat - olvasható a 24.hu cikkében.

A fogyasztók száma több százezerre tehető, ehhez képest némileg meglepő adatot közölt a portállal a dohánykereskedelmi cég, miszerint

másfél év alatt 13 millió hevítésre szánt eszközt adtak el.

Ami a tradicionális értelemben vett cigarettát és a töltésre, sodrásra szánt, finomra vágott fogyasztási dohányt illeti, ott az értékesítési tendencia egyértelműen csökkenő.

A sokszor a cigaretta alternatívájaként emlegetett hevítéses dohányzás egy viszonylag új technológia, és nem összekeverendő az e-cigarettákkal. A felhasznált dohány a hivatalos megfogalmazás szerint ebben az esetben olyan feldolgozott dohány, amelyet hevítenek, ám nem égetnek el, ahogy az a hagyományos termékekben történik. Magyarországon a két legelterjedtebb dohányhevítéses terméket a Philip Morris és a British American Tobacco értékesíti. Jellemzően azzal érvelnek mellette, hogy a káros dohánygőz szintje akár 95 százalékkal is alacsonyabb lehet, mint a cigarettafüsté. Ráadásul jellemzően olcsóbbak is a termékek a hagyományos cigarettánál.

Az összeállításból az is kiderül, hogy 2021 augusztusáig 500 millió szál cigarettával kevesebbet (4 milliárd 615 millió szálat) vásároltak a magyarok, mint 2020 első nyolc hónapjában (akkor 5 milliárd 188 milliót). Ugyanez a visszaesés igaz a töltésre, sodrásra szánt, finomra vágott fogyasztási dohány esetében is, amelyből jellemzően havi 10-30 tonnával adtak el kevesebbet 2021-ben, mint az előző év ugyanazon hónapjaiban.

A Philip Morris International a nyáron üzente meg, hogy

végéhez közeledik a hagyományos dohánytermékek korszaka,

illetve hogy el tudna képzelni egy cigarettamentes világot. A vállalat úgy látja, hogy a leszokás lenne mindenki számára a legjobb döntés, de a tudomány és a technológia lehetővé tette az általuk is kínált alternatív megoldást, ami a hevítéses dohányzás. Előrejelzéseik szerint négy éven belül várhatóan a füstmentes termékek teszik majd ki a bevételeik több mint felét, ami most 25 százalék körül mozog.

Érdekesség, hogy bár 2022. január 1-jétől csak egységes csomagolásban lehet majd árusítani a cigarettát és a finomra vágott dohányt, a dohányhevítéses termékekre ez nem vonatkozik, hiszen amikor megalkották a vonatkozó kormányrendeletet, ez a technológia még nem volt a piacon.

Nyitókép: Pixabay
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018