Hozzátette: a 300 ezer mobilbanki ügyfelüknek hétfőn automatikusan frissül az alkalmazása, a 700 ezer netbanki felhasználónál az átállás fokozatos lesz. Nyár közepétől minden felületen a bank George elnevezésű, digitális megoldása lesz elérhető. A George a bank teljes szolgáltatáspalettáját lefedi a számlanyitástól a befektetési szolgáltatásig - mondta.
Kiemelte: a bankcsoporton belül Magyarországon van a legtöbb digitális ügyfél, az ügyfeleik 60 százaléka, ez az év végére az új platformmal 75 százalékra bővülhet terveik szerint.
A járványhelyzet felpörgette a digitalizációt, az új ügyfelek háromnegyede az új digitális megoldás miatt vált bankot
- mondta. A fejlesztéssel organikus növekedést terveznek elérni, az új ügyfelek száma is jelentősen bővülni fog várakozásaik szerint.
A digitális platform indulásával párhuzamosan a bank bevezeti a George csomagdíjas számlát és kártyát, amelyet online, videós azonosítás segítségével lehet igényelni. A számla okos árazású, díja automatikusan igazodik a számlaforgalomhoz.
Harmati László, a bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, hogy az új a rendszer valódi digitális pénzügyi asszisztensé tehető: a banki rendszerekben Magyarországon először alkalmazott elasztikus kereső az első néhány karakter után felkínálja a feltételnek megfelelő összes tranzakciót 4 évre visszamenőleg, kategóriákba rendezi a kártyatársasági adatok alapján a költéseket. George a számlaadatokat havi és éves bontásban elemzi, figyelmeztet a túlköltésre, megjegyzi a számlaszámokat és a neveket, segít kitölteni az űrlapokat. Az a céljuk, hogy a teljes ügyfélkör háromnegyede digitálisan aktív legyen, ezt jóval fejlettebb országokban sem tudták elérni - mondta. Kérdésre közölte: tavaly megduplázták a mobilbanki ügyfélszámot, erre idén is megvan minden esély.
Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák igazgatóságának vezetője arra mutatott rá, hogy az ügyfelek aktívabbak lesznek a pénzügyeik megtervezésében, a fejlesztés a pénzügyek tudatos kezeléséhez járul hozzá. Külső szolgáltatásokat is terveznek bevezetni még az idén, személyre szabott, költések alapján kidolgozott kereskedői kedvezményeket ajánl majd a rendszer a felhasználóknak. Több új fejlesztésen és együttműködésen dolgoznak, példaként említette a kuponrendszert vagy az előfizetéseket optimalizáló megoldást, ezek a rendszeren keresztül válnak elérhetővé.
Maurizio Poletto, az Erste Csoport digitális platformokért felelős igazgatósági tagjának közlése szerint a csoport 2012-ben vezette be digitális platformját Ausztriában, majd folyamatos fejlesztésekkel tette elérhetővé Kelet-Közép-Európában, öt országban a bank hatmillió ügyfelének nyújt személyre szabott digitális pénzügyi szolgáltatásokat. Közlése szerit a magyar felület megelőzi fejlettségben a régiós országokét, az azonnali fizetési rendszernek köszönhetően.