INFORÁDIÓ
2021. február 25. csütörtök
Géza

koronavírus

covid-19

óvintézkedések

yelp

A koronavírus mikroszkópikus képe alapján megformázott sütemény egy felszolgáló kezében egy prágai cukrászdában 2020. október 5-én. Csehországban éjfélkor újra életbe lépett a szükségállapot, amelyet a kormány hirdetett ki harminc napra, hogy jogi alapot teremtsen a koronavírus-járvány elleni gyorsabb és hatékonyabb fellépésre.

A vírus elleni védekezés is az értékelés része mostantól a Yelpen

Infostart

Egyelőre a távolságtartással és a maszkviseléssel kapcsolatos értékelések oszthatók meg a Yelp helyeket, szolgáltatásokat értékelő közösségi oldal felületén.

A helyi vállalkozások, mint például éttermek, bárok vagy boltok közösségi értékelésével foglalkozó Yelp frissen bevezetett újítása abban segít, hogy már az értékelés alapján el tudjuk, dönteni, elég biztonságosnak tartjuk-e az adott vállalkozást ahhoz, hogy felkeressük. A felhasználók arról mondhatnak véleményt, hogy az adott vállalkozásnál figyelmet szentelnek-e a távolság betartatásának, illetve hogy az alkalmazottak viselnek-e maszkot az üzletekben.

"Jelenleg csak a távolságtartás betartatásáról és a dolgozók maszkviseléséről fogadunk részletes felhasználói visszajelzést, mivel ezek azok az egészséggel és biztonsággal kapcsolatos intézkedések, amelyeket a vásárlók is átláthatnak" - magyarázta Akhil Kuduvalli Ramesh, a Yelp egyik vezetője.

A Techxplore cikke szerint számos kritériumnak kell ahhoz teljesülnie, hogy valaki véleményezhesse ezeket a területeket az oldalon: csak bejelentkezett felhasználók véleményét veszik figyelembe, illetve több felhasználó egybehangzó véleménye esetén kerül csak ki az értékelés a vállalkozáshoz. Az értékelésekhez

csak az elmúlt 28 napban kapott véleményeket

használják fel, ha pedig egy több üzlethelyiséggel is rendelkező láncról van szó, akkor mindig csak az adott egységre adott szavazatok alapján kialakult értékelést tüntetik fel.

Ha az értékelések egybehangzóan pozitívak, zöld pipa jelzi majd az "A távolságtartást szorgalmazzák a legtöbb felhasználó szerint" vagy az "A dolgozók maszkot viselnek a legtöbb felhasználó szerint" felirat mellett, hogy jól teljesít az egység. Ha az értékelések inkább negatívak, narancssárga kérdőjel jelenik meg az oldalon, a feliratok pedig a következőkre váltanak: "A távolságtartást nem feltétlenül szorgalmazzák a legtöbb felhasználó szerint" vagy "A dolgozók nem feltétlenül viselnek maszkot a legtöbb felhasználó szerint".

A Yelp applikációja Magyarországról nem érhető el, magyar vállalkozásokat nem lehet az oldalon értékelni. Segíthet ugyanakkor hazánkban a Google Maps, amelynek felületén az egyes vállalkozások maguk tüntethetik fel, milyen óvintézkedéseket tesznek a koronavírus terjedésének megakadályozására a plexifal kasszák elé helyezésétől az ügyfelek testhőjének megméréséig.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Nyitókép: MTI/AP/Petr David Josek
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018