Ezzel lezárult a térségek felülvizsgálata a nemzeti turizmusfejlesztési stratégiával összehangban, és létrejött az a 11 turisztikai térség, amelyet a jövőben építeni kell.
A vezérigazgató-helyettes szerint a turisztikai térségek kijelöléséről hétfőn megjelent kormányrendelet mérföldkő az ágazatban, és egyben tükrözi a Magyar Turisztikai Ügynökség szemléletváltását, azt, hogy a fejlesztések mellett az értékesítésre és a marketingre is fókuszálni kell.
Könnyid László elmondta,
abban bíznak, hogy a 11 térség a hazai turizmus versenyképes területe lesz.
A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a tizenegy turisztikai térség mindegyike olyan saját márkát dolgoz ki, amely segíti piaci pozíciójuk meghatározását és az értékesíthetőséget. Szerinte a térségek egymástól jól megkülönböztethetőek, így lehetőség lesz a versenyképes utazási csomagok kialakítására.
Az MTÜ vezérigazgató-helyettese kitért arra, hogy az új kijelölés alapot teremt a jövő turisztikai intézményrendszerének kialakítására is, amelyhez a helyi intézményrendszerek kapcsolódhatnak.
Könnyid László szólt arról, hogy európai uniós forrás bevonásával mintegy 4 milliárd forintot fordítanak jövő év végéig a tizenegy térségi márkastratégia és a desztináció-fejlesztési stratégia kialakítására.
Kiemelte, a termékfejlesztéshez szükséges a helyi szereplők szemléletének átalakítása, a hálózatban gondolkodás erősítése.