eur:
411.74
usd:
398.86
bux:
79539.59
2025. január 2. csütörtök Ábel
Nyitókép: https://www.facebook.com/ItthonrolOtthonra/

Így vásárolunk élelmiszert - még mindig az ár az első, nem a hazai

A magyar fogyasztók háromnegyede még mindig nagyon árérzékeny, ha élelmiszert vásárol. Csak egyharmaduk keresi tudatosan a magyar termékeket.

Az Ipsos friss, országos, reprezentatív felmérése szerint a magyar fogyasztók 86 százaléka törekszik rá, hogy magyar zöldséget és gyümölcsöt vásároljon. A húsok, felvágottak, tej és tejtermékek, valamint a tojás vásárlásakor keresik még leginkább a magyar termékeket a hazai fogyasztók.

De mégsem a származási ország, hanem az ár még mindig a döntő tényező abban, hogy milyen terméket választanak a magyarok

– mutatta be a felmérés eredményeit az InfoRádióban Szöllősi Réka, a Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének szóvivője.

Ipsos
Ipsos

A felmérés szerint az emberek háromnegyedének még mindig az ár a legfontosabb, a vásárlók fele számára a második legfontosabb a minőség. Az összes megkérdezett ember szívesen vásárol magyar élelmiszert, de az az érdekes, hogy a kasszához lépve mennyi magyar élelmiszer van a kosarában - mondta Szöllősi Réka.

"A kutatás szerint a magyarok egyharmada törekszik arra tudatosan, hogy hazai élelmiszert vásároljon, illetve ha választania kell egy magyar és egy külföldi között, akkor nagyjából ennyien választják tudatosan a származási hely miatt a magyar termékeket" - vélekedett a szóvivő.

Ipsos
Ipsos

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is fontosnak tartja, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, és hogy erősödjön a magyar gazdálkodók és élelmiszer-előállítók iránti bizalom, ezért több oktatási programot is szerveztek – mondta az InfoRádiónak Süle Katalin szóvivő.

A programok keretében körbejárták az országot, és

általános és középiskolásban mutatták be a tudatos és egészséges táplálkozás alapjait, fókuszálva a helyi magyar termékekre és gazdálkodókra.

"Óvodai csoportokat vittünk el sajtüzembe, pékségbe, biofarmra, nagyon népszerű ez a rendezvénysorozat. Mindegyik kampányunkat a jövőben is folytatni szándékozzuk" - jegyezte meg a szóvivő.

De nemcsak a fiatalokat, hanem a felnőtt lakosságot is igyekeznek megszólítani – tette hozzá Süle Katalin. Óriásplakátokon népszerűsítik a magyar zöldség-gyümölcs fogyasztását, és nagysikerű az Itthonról Otthonra című életmód témájú Facebook-oldaluk is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Polgárháborúhoz hasonló állapotok – súlyos lépések jöhetnek a drámai németországi szilveszter után

Polgárháborúhoz hasonló állapotok – súlyos lépések jöhetnek a drámai németországi szilveszter után

Németországban öt ember vesztette életét és több százan megsebesültek tűzijátékok használata miatt. Berlinben harminc rendőr és egy tűzoltó sérült meg a szilveszter éjjeli összetűzésekben, és négyszáz embert letartóztattak. A politikusok számára az első nyilatkozatok szerint betelt a pohár.
VIDEÓ
Nyugdíjpénzek: nagyot hajráztak az önkéntes- és magánnyugdíjpénztárak, de 2025-ben jöhet a nagy gyomros

Nyugdíjpénzek: nagyot hajráztak az önkéntes- és magánnyugdíjpénztárak, de 2025-ben jöhet a nagy gyomros

Bár a részvénypiacok összességében jó évet zártak tavaly, nem voltunk híján a rázós időszakoknak. Különösen igaz ez a kötvénypiacokra, ahol egy sokkal turbulensebb év van mögöttünk. Ennek ellenére nem panaszkodhatnak azok, akik szorgosan gyűjtögetnek a nyugdíjas éveikre: az önkéntes- és a magán-nyugdíjpénztári portfóliók között nem egy végzett 20% feletti teljesítménnyel 2024-ben, a legtöbb portfólió bőven 10% felett zárt. Kérdés, hogy a jó hozamok meghozzák-e végre a kedvet a nyugdíjcélú megtakarításokhoz, illetve elég lesz-e ahhoz, hogy jövőre kétszer is meggondolják az önkéntes nyugdíjpénztári tagok, megéri-e a nyugdíjpénzeket lakáscélra felhasználni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×