eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Nyitókép: https://www.facebook.com/ItthonrolOtthonra/

Így vásárolunk élelmiszert - még mindig az ár az első, nem a hazai

A magyar fogyasztók háromnegyede még mindig nagyon árérzékeny, ha élelmiszert vásárol. Csak egyharmaduk keresi tudatosan a magyar termékeket.

Az Ipsos friss, országos, reprezentatív felmérése szerint a magyar fogyasztók 86 százaléka törekszik rá, hogy magyar zöldséget és gyümölcsöt vásároljon. A húsok, felvágottak, tej és tejtermékek, valamint a tojás vásárlásakor keresik még leginkább a magyar termékeket a hazai fogyasztók.

De mégsem a származási ország, hanem az ár még mindig a döntő tényező abban, hogy milyen terméket választanak a magyarok

– mutatta be a felmérés eredményeit az InfoRádióban Szöllősi Réka, a Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének szóvivője.

Ipsos
Ipsos

A felmérés szerint az emberek háromnegyedének még mindig az ár a legfontosabb, a vásárlók fele számára a második legfontosabb a minőség. Az összes megkérdezett ember szívesen vásárol magyar élelmiszert, de az az érdekes, hogy a kasszához lépve mennyi magyar élelmiszer van a kosarában - mondta Szöllősi Réka.

"A kutatás szerint a magyarok egyharmada törekszik arra tudatosan, hogy hazai élelmiszert vásároljon, illetve ha választania kell egy magyar és egy külföldi között, akkor nagyjából ennyien választják tudatosan a származási hely miatt a magyar termékeket" - vélekedett a szóvivő.

Ipsos
Ipsos

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is fontosnak tartja, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, és hogy erősödjön a magyar gazdálkodók és élelmiszer-előállítók iránti bizalom, ezért több oktatási programot is szerveztek – mondta az InfoRádiónak Süle Katalin szóvivő.

A programok keretében körbejárták az országot, és

általános és középiskolásban mutatták be a tudatos és egészséges táplálkozás alapjait, fókuszálva a helyi magyar termékekre és gazdálkodókra.

"Óvodai csoportokat vittünk el sajtüzembe, pékségbe, biofarmra, nagyon népszerű ez a rendezvénysorozat. Mindegyik kampányunkat a jövőben is folytatni szándékozzuk" - jegyezte meg a szóvivő.

De nemcsak a fiatalokat, hanem a felnőtt lakosságot is igyekeznek megszólítani – tette hozzá Süle Katalin. Óriásplakátokon népszerűsítik a magyar zöldség-gyümölcs fogyasztását, és nagysikerű az Itthonról Otthonra című életmód témájú Facebook-oldaluk is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×