A NAV tájékoztatása szerint, az ingyenesen benyújtható kérelemben lényegében két adatot kell feltüntetni: az adóazonosító jelet, illetve azt, hogy hány havi részletben törlesztene a magánszemély.
Az ügyfélkapuval rendelkezők a FAM01-es nyomtatványon kérhetik a kedvezményt, de a kitöltött nyomtatványt természetesen postán is fel lehet adni, vagy személyesen is be lehet vinni a legközelebbi ügyfélszolgálatra. Ugyanakkor a kérelmet az ügyfélszolgálaton szóban is meg lehet tenni. (Az ügyfélszolgálatok most pénteken - a köztisztviselők napján - zárva lesznek.)
A kérelemről a NAV határoz, gyakorlatilag a kérelmet önti okirati formába.
Tekintettel arra, hogy ebben szerepel az, hogy mikor és pontosan mennyit kell fizetni, érdemes fél évig jól megőrizni a határozatot, vagy rögtön ez alapján beállítani a banki átutalást. Ugyanis ha valaki az esedékes részlet befizetését nem teljesíti, a részletfizetési kedvezmény érvényét veszti, és a tartozás egy összegben esedékessé válik. Ez esetben a hivatal a fennmaradó tartozásra az eredeti esedékességtől késedelmi pótlékot számít fel - áll a közleményben.
A NAV hangsúlyozza: a kormány egyik legfontosabb célkitűzése a bürokrácia-csökkentés, amely az adózásban is maximálisan érvényesül. Az egyszerűsített részletfizetés több mint félmillió magánszemélynek biztosít jelentős könnyebbséget. 2017-től megvalósul a lakosság teljes adó-adminisztrácómentessége, jövőre már minden szja-bevallást a NAV tölt ki.