eur:
389.19
usd:
362.62
bux:
0
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Ezt tehetjük, ha megvádolnak áramlopással

Évente mintegy 1500 panasz érkezik a fogyasztóktól, hogy az áram-, vagy gázszolgáltatója alaptalanul vádolja azzal, hogy lopta, azaz szabálytalanul vételezte a földgázt, vagy az áramot, és ezek 30 százaléka bizonyul csak igaznak - mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal osztályvezetője.

"A panaszok egy részében a felhasználókat a szolgáltató azzal vádolja meg, hogy a fogyasztásmérőjüket befolyásolták és ezáltal akár méretlenül vételeztek földgázt, villamosenergiát vagy ivóvizet. Ha a fogyasztó meg van róla győződve, hogy nem nyúlt hozzá a mérőórához, de a szolgáltató mégis ezzel vádolja, akkor panasszal kell fordulni a szolgáltatóhoz” - mondta Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai- és Közmű-szabályozási Hivatal osztályvezetője.

Ezt tehetjük, ha megvádolnak áramlopással

Hozzátette: ha erre elutasító választ kap, akkor a hivatalt kell megkeresnie. A fogyasztónak mindig együtt kell működnie a szolgáltatóval, hiszen a fogyasztásmérő a szolgáltató tulajdona.

„Jogunkban áll, hogy ott legyünk a mérő ellenőrzésekor. Ha kétségünk van az ellenőr személyéről, akkor telefonáljunk a szolgáltatóhoz, hogy valóban a szolgáltató embereivel találkoztunk-e. A fogyasztónak lehetősége van arra, hogy az észrevételeit megtegye, hiszen jegyzőkönyv készül, ha valamilyen kifogás merül fel a mérővel kapcsolatban. A jegyzőkönyvbe bele kell foglalnia az észrevételeit, ha nem jól tájékoztatták valamiről vagy szabálytalanság történt. Ennek azért van jelentősége, mert ez egyszeri és megismételhetetlen esemény” - hangsúlyozta az osztályvezető.

Kolozsi Sándor elmondta: a szolgáltatónak lehetősége van arra, hogy előzetes bejelentés nélkül ellenőrizze a mérőórát, de vannak ellenőrzések, amelyekre a felhasználó számíthat. Ilyen például a felhasználóváltás esete, amikor lakáseladás történik és átíratjuk a mérőket. Ekkor 8 napon belül meg kell jelennie a szolgáltatónak.

„A gáz és a villamos energia szektorral kapcsolatban érkezik a legtöbb megkeresés a hivatalhoz. Ez évente 1500 panaszt jelent, ezeket a hivatal kivizsgálja és nagyjából 60-70 százalékban elutasítjuk a felhasználó panaszát, vagyis azt állapítjuk meg, hogy a szolgáltató megfelelően bizonyította, hogy szabálytalan vételezés történt. Amikor a fogyasztónak van igaza, általában eljárásbeli hibák állnak a háttérben: például nincsen hitelesítési bizonyítvány, vagy a helyszíni munkavégzésről nincsenek meg a munkalapok. Nagyon fontos, hogy a szolgáltatót terheli a bizonyítási kötelezettség, hiszen ennek súlyos következményei vannak, több százezer forintos kötbért kell a felhasználóknak megfizetni” - fogalmazott Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai- és Közmű-szabályozási Hivatal osztályvezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban

A havonta megjelenő, elemzésekre, illetve háttérjelentésekre összpontosító népszerű Cicero című magazin azt állította, hogy az atomerőművek egy évvel ezelőtti végleges leállításáról született döntés meghozatala előtt kulcsfontosságú szakértői információkat hallgattak el az atomenergia alkalmazásának legfőbb ellenzője, a zöldpárti gazdasági miniszter előtt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×