Gyakori, hogy a kereskedő felajánlja: az ünnepek után meghatározott időszakig visszaveszi a bontatlan, sérülésmentes csomagolású terméket, azt kicserélheti, vagy levásárolhatja a vevő.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete azt ajánlja, hogy erről az üzletek pontosabban tájékoztassák a vevőket, például a blokkon egy bélyegzővel jelezzék a visszavételi időt. Ugyanígy jó, ha a vásárló is meggyőződik arról, hogy az ajándéknak szánt terméket kicseréli-e a kereskedő, ha az például méretben nem jó, vagy egyszerre többet is kapott belőle.
Az egyesület felhívja arra is a figyelmet, hogy a jótállás az akciós termékekre is vonatkozik, ha az adott hibáról a vásárláskor a vevő nem tudott. Hibátlan árut már nehezebb kicserélni, ez jórészt csak a kereskedő jóindulatán múlik.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége arra hívja fel a figyelmet, hogy miről kell tájékoztatást kapni, ha áruhitelt vesz fel a vásárló, ami viszonylag gyakori az ünnepek előtt.
Kispál Edit azt mondta: ismertetni kell a hitel típusát, teljes összegét, futamidejét, kamatát, a fogyasztó által fizetendő teljes összeget, a törlesztő részletek számát, gyakoriságát, a hitelhez kapcsolódó valamennyi díjat, jutalékot, késedelmi kamatot, a fizetés elmulasztásának következményeit, és tájékoztatást kell adni az elállási, valamint az előtörlesztéshez való jogról.
A szakértő felhívta a figyelmet arra is, hogy ha elállunk a termék értékesítésére vonatkozó szerződéstől, akkor ez felbontja a hitelszerződést is.
Kispál Edit hozzátette: az ünnepek után megsokszorozódik az áruhiteles panaszok száma, a kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében nem árt előre tájékozódni.