eur:
406.18
usd:
376.68
bux:
76594.41
2024. november 8. péntek Zsombor

Rossz adatok miatt fizetünk többet a kötelezőért?

Mintegy 200 ezer olyan jármű van, amelynek forgalmi engedélyében helytelenül szerepel a jármű teljesítménymutatója. Az adathiba súlyos ezreket jelenthet az autó tulajdonosának, hiszen sokkal többet, de lehet az is, hogy sokkal kevesebbet kellene fizetnie. A Nemzeti Közlekedési Hatóság e problémák megelőzésére a belügyminisztériumi adatbázisba feltöltötte a helyes adatokat.

Már a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szakemberei is felhívták a figyelmet, hogy több olyan forgalmi engedély van, amelyben tévesen szerepel a teljesítménymutató, és találtak extrém példákat is.

Úgy tudni, mintegy 200 ezer jármű forgalmi engedélyében szerepel tévesen a teljesítménymutató, ami pedig nem mindegy, hiszen 2011-től már nem a köbcenti, hanem a kilowatt alapján számolnak a biztosítótársaságok, és a hamarosan induló kampányban eszerint állapították meg a tarifákat.

A Biztositas.hu közleményben tudatta: az internetes díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművek valós teljesítményéhez tartozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni. Szakmai körökben úgy tudják, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság feltöltötte a belügyminisztériumi adatbázisba a helyes - így a kötelező biztosítási szerződéseken utólag majd korrigálható - kilowatt adatokat, ezeket használják a biztosítók is. A hatóságtól részletes tájékoztatást keddre ígértek az ügyben.

Míg a köbcentiről kilowattra való átváltás valóban jelent némi különbséget több autótulajdonosnak, addig mindenki számára megtakarítást jelenthet - akár évi 30-40 ezer forintot -, ha a kötelező mellé casco biztosítást is kötnek az autójukra.

A Kötelező.hu internetes szakértői portál viszont arra figyelmeztet, hogy a kötelező és a casco együttkötésével járó kedvezményt csak azok vehetik igénybe, akiknek meglévő cascójuk évfordulója az év végére vagy a jövő év elejére esik, illetve mindazok, akiknek még nincs ilyen biztosításuk.

A portál közleménye szerint a casco átlagdíja az elmúlt években fokozatosan csökkent, míg 2005-ben még 120 ezer forint körüli volt, addig ma az interneten már 80 ezer forint alatt jár ez az összeg. A magyar autósok mindössze egyötöde rendelkezik ilyen biztosítással, és nem valószínű, hogy most a válságot éppen túllépve tömegesen kötnének cascót az autótulajdonosok. Egy felmérés szerint a legtöbben úgy gondolkodnak, hogy e biztosítástípuson spórolnak, és bíznak a vezetési tudásukban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Szaporodnak a gondok Ukrajna körül, Putyin tárgyalna Trumppal - Háborús híreink pénteken

Szaporodnak a gondok Ukrajna körül, Putyin tárgyalna Trumppal - Háborús híreink pénteken

Egyre terjednek azok a felvételek, melyeken az látható, hogy az ősöreg orosz Szu-25-ös csatarepülőgépek már egészen közel merészkedhetnek az ukrán célpontokhoz anélkül, hogy a légvédelem veszélyeztetné őket. A gondokat tetézi, hogy a Donbaszban és Kurszkban is haladnak előre az orosz csapatok, ráadásul Lengyelország is lemondott egy Mig-29-es vadászgépeket tartalmazó szállítmányt. Vlagyimir Putyin orosz elnök nyitottnak mutatkozott arra, hogy tárgyaljon Donald Trumppal a háború lezárásáról. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×