eur:
388.78
usd:
360.75
bux:
68695.93
2024. május 7. kedd Gizella

Rossz adatok miatt fizetünk többet a kötelezőért?

Mintegy 200 ezer olyan jármű van, amelynek forgalmi engedélyében helytelenül szerepel a jármű teljesítménymutatója. Az adathiba súlyos ezreket jelenthet az autó tulajdonosának, hiszen sokkal többet, de lehet az is, hogy sokkal kevesebbet kellene fizetnie. A Nemzeti Közlekedési Hatóság e problémák megelőzésére a belügyminisztériumi adatbázisba feltöltötte a helyes adatokat.

Már a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szakemberei is felhívták a figyelmet, hogy több olyan forgalmi engedély van, amelyben tévesen szerepel a teljesítménymutató, és találtak extrém példákat is.

Úgy tudni, mintegy 200 ezer jármű forgalmi engedélyében szerepel tévesen a teljesítménymutató, ami pedig nem mindegy, hiszen 2011-től már nem a köbcenti, hanem a kilowatt alapján számolnak a biztosítótársaságok, és a hamarosan induló kampányban eszerint állapították meg a tarifákat.

A Biztositas.hu közleményben tudatta: az internetes díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművek valós teljesítményéhez tartozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni. Szakmai körökben úgy tudják, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság feltöltötte a belügyminisztériumi adatbázisba a helyes - így a kötelező biztosítási szerződéseken utólag majd korrigálható - kilowatt adatokat, ezeket használják a biztosítók is. A hatóságtól részletes tájékoztatást keddre ígértek az ügyben.

Míg a köbcentiről kilowattra való átváltás valóban jelent némi különbséget több autótulajdonosnak, addig mindenki számára megtakarítást jelenthet - akár évi 30-40 ezer forintot -, ha a kötelező mellé casco biztosítást is kötnek az autójukra.

A Kötelező.hu internetes szakértői portál viszont arra figyelmeztet, hogy a kötelező és a casco együttkötésével járó kedvezményt csak azok vehetik igénybe, akiknek meglévő cascójuk évfordulója az év végére vagy a jövő év elejére esik, illetve mindazok, akiknek még nincs ilyen biztosításuk.

A portál közleménye szerint a casco átlagdíja az elmúlt években fokozatosan csökkent, míg 2005-ben még 120 ezer forint körüli volt, addig ma az interneten már 80 ezer forint alatt jár ez az összeg. A magyar autósok mindössze egyötöde rendelkezik ilyen biztosítással, és nem valószínű, hogy most a válságot éppen túllépve tömegesen kötnének cascót az autótulajdonosok. Egy felmérés szerint a legtöbben úgy gondolkodnak, hogy e biztosítástípuson spórolnak, és bíznak a vezetési tudásukban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

A korábbi évekhez képest könnyebbnek mondható az idei matematikaérettségi – vélekedett az InfoRádióban Horváth Péter matematikatanár, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Saját tanítványain is azt látta, hogy a felkészült diákokat nem érhette komolyabb meglepetés.

Nézőpont: a Tisza előzi a DK-t, a Momentum a tavasz nagy vesztese

A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatásának eredményei szerint egy hónappal az európai parlamenti választás előtt a Fidesz–KDNP listája vezet 48 százalékkal, Magyar Péter pártja, a Tisza Párt a második 21 százalékkal, a DK–MSZP–Párbeszéd koalíció áll a harmadik helyen 12 százalékkal. Őket követi a Magyar Kétfarkú Kutya Párt 7 százalékkal, a Mi Hazánk pedig 5 százalékon van, a tavasz vesztese a Momentum lehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Kis-Benedek József
biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×