Néhány éve folyamatosan csökken a magyar sörpiac forgalma, tavaly 8 százalékot, idén az első négy hónapban 7 százalékos zuhant a fogyasztás, és az év végéig további 5 százalékos csökkenés prognosztizálható - közölte az InfoRádióval a Heineken értékesítési igazgatója.
Benedek László kiemelte: az olcsóbb, import termékek felé tolódik a piac, bár ezekből is kevesebb fogy. A márkás magyar sörök, vagyis az Arany Ászok, a Borsodi és a Soproni forgalma csökkent leginkább - tette hozzá.
Rendkívül árérzékenyek lettek a fogyasztók, vonzó akciókkal kell előrukkolni a márkás termékek terén, hogy hajlandóak legyenek megvenni ezeket a söröket - mondta az értékesítési igazgató.
Szólt arról is, tavaly komoly átrendeződés történt, ugyanis a vendéglátásban közel 20 százalékkal kevesebb sör fogyott. Október volt a mélypont, azóta stagnál az így értékesített sör mennyisége - fejtette ki.
A Heineken értékesítési igazgatója kiemelte, sokat várnak a nyári labdarúgó-világbajnokságtól, ugyanis az ilyen nagy események növelik a sörfogyasztást. Szintén sokat számít az időjárás is, a nyári melegben dupla annyi fogy a kedvelt nedűből, mint télen.
Az 1990-es évek közepén 1,2 millió hektoliter csapolt sör fogyott, azonban mára ez a felére csökkent - emelte ki Benedek László. Az egyik oknak a nem egyenletes minőséget nevezte az értékesítési igazgató, aki szólt arról is, a velük szerződött vendéglátóegységeknél kötelezővé tették a hordóhoz kapcsolódó vezetékek gyakori tisztítását.
Hanganyag: Panulin Ildikó