eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Már a sör sem fogy - mélyponton a piac

2009-ben történelmi mélyponton volt Magyarországon a sörfogyasztás, mindössze 6,5 millió hektoliter fogyott, a korábbi évek 7-7,5 milliós átlagával szemben - mondta a Heineken értékesítési igazgatója. Benedek László hozzátette: az olcsó, nagyrészt import termékek fogynak inkább. Szólt arról is, hogy évek óta tartó trend a csapolt sör visszaszorulása a csomagolttal szemben, ami egyrészt a nem egyenletes minőségnek köszönhető.

Néhány éve folyamatosan csökken a magyar sörpiac forgalma, tavaly 8 százalékot, idén az első négy hónapban 7 százalékos zuhant a fogyasztás, és az év végéig további 5 százalékos csökkenés prognosztizálható - közölte az InfoRádióval a Heineken értékesítési igazgatója.

Benedek László kiemelte: az olcsóbb, import termékek felé tolódik a piac, bár ezekből is kevesebb fogy. A márkás magyar sörök, vagyis az Arany Ászok, a Borsodi és a Soproni forgalma csökkent leginkább - tette hozzá.

Rendkívül árérzékenyek lettek a fogyasztók, vonzó akciókkal kell előrukkolni a márkás termékek terén, hogy hajlandóak legyenek megvenni ezeket a söröket - mondta az értékesítési igazgató.

Szólt arról is, tavaly komoly átrendeződés történt, ugyanis a vendéglátásban közel 20 százalékkal kevesebb sör fogyott. Október volt a mélypont, azóta stagnál az így értékesített sör mennyisége - fejtette ki.

A Heineken értékesítési igazgatója kiemelte, sokat várnak a nyári labdarúgó-világbajnokságtól, ugyanis az ilyen nagy események növelik a sörfogyasztást. Szintén sokat számít az időjárás is, a nyári melegben dupla annyi fogy a kedvelt nedűből, mint télen.

Az 1990-es évek közepén 1,2 millió hektoliter csapolt sör fogyott, azonban mára ez a felére csökkent - emelte ki Benedek László. Az egyik oknak a nem egyenletes minőséget nevezte az értékesítési igazgató, aki szólt arról is, a velük szerződött vendéglátóegységeknél kötelezővé tették a hordóhoz kapcsolódó vezetékek gyakori tisztítását.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

Az Európai Unióban a foglalkoztatottak 22,5 százaléka, míg Magyarországon 10,6 százalék dolgozott otthonról 2022-ben – derült ki az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzéséből. A tanulmány szerzője, Erdélyi Dóra az InfoRádióban elmondta: minél fejlettebb egy ország, annál inkább jellemzőbb a home office gyakorlata.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×