Kínában egyelőre elfogy szinte minden legyártott személyautó, az európai vagy az amerikai piacra ezért még csak kevés ottani gyártó próbál betörni. Az ázsiai országban akkora a kocsik iránti igény, hogy nem nagyon kell figyelni a biztonságra, a felszereltségre vagy a minőségre, a világ autóiparának egyebek mellett emiatt sem kell még tartania a kínai exporttól - mondta az InfoRádiónak az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese.
Szécsényi Gábor hozzátette: Kínában olcsóbb és egyszerűbb kocsikat lehet eladni, nem okoz gondot a szállítás, az alkatrészellátás. Ha a gyártók a belső piacra termelnek, nem szükséges Európában vagy az Egyesült Államokban kereskedőcégeket működtetniük, vagy több éves garanciát vállalniuk az eladott modellekre - magyarázta.
Az Autó főszerkesztő-helyettese megjegyezte: Európa és Amerika - kis túlzással - túl finnyás a kínai autókhoz, amelyek közül egyelőre csak nagyon kevés teljesíti az ezeken a piacokon előírt biztonsági és környezetvédelmi követelményeket.
Pénz ugyan lenne erre, hiszen akad számos befektető, aki a finanszírozná a szükséges kutatásokat és beruházásokat, ezért csak a kínai gyártók akaratának kérdése, hogy mikor történik ez meg - hangsúlyozta Szécsényi Gábor.
Videót kaptak Magyar Péterről az Európai Parlament képviselői