A Malév vezérigazgatója a farnboroughi légi vásáron jelentette be a 226 millió dolláros (38,7 milliárd forint) tranzakciót. Leonov Péter elmondta: az elsőnek megvásárolt négy használt gép a téli menetrend kezdetétől áll forgalomba.
A vásárlással kapcsolatban az AERO magazin főszerkesztője az InfoRádióban azt mondta: a Q400-asok 2000. óta repülnek világszerte, a Malév a 25. olyan légitársaság, amely ezt a típust fogja alkalmazni a regionális utasszállítók piacán.
Ezek megbízható, nagyon modern turbólégcsavaros repülőgépek, amelyek majdnem ugyanolyan gyorsan tudnak repülni, mint a sugárhajtású vetélytársaik, ezért nagyon gazdaságosak a légitársaságok számára. Emellett nagyon környezetkímélőek és csendesek - tette hozzá Sajtos Zoltán.
A szakember szerint a Q400-asok minden szempontból jobbak, mint a CRJ200-asok és a Fokker-70-esek, ám ami jelenleg a legfontosabb minden légitársaság számára: fogyasztásuk jóval kedvezőbb, mint a sugárhajtású gépeké, különösen az egy-két óra alatt megtehető távolságokon.
Az utasok számára a Q400-as ugyanazt a komfortot nyújtja, mint bármelyik más utasszállító repülő, emellett csendesebb, mint a jelenleg repülő CRJ gépek.
Hanganyag: Herczeg Zsolt