eur:
412.75
usd:
396.96
bux:
79492.85
2024. december 24. kedd Ádám, Éva

Kozák Ákos: a marketing nem egyenlő egyetlen koordinátorral

Éves árbevételük 3 százalékát fordítják marketingre a magyarországi cégek a Magyar Marketing Szövetség kutatása szerint. Kozák Ákos, a szövetség elnöke elmondta: ez a szám megfelel a nemzetközi átlagnak. Ugyanakkor sok helyen csak egyetlen ember foglalkozik a területtel.

Éves árbevételük 3 százalékát fordítják marketingre a magyarországi cégek - derül ki a Magyar Marketing Szövetség kutatásából. Ez az eredmény szerintem nagyjából megfelel egy átlagos európai szintnek - mondja a szervezet elnöke, Kozák Ákos.

Hozzátette: a megkérdezett szervezetek kilenc tizedének van valamilyen marketingtevékenysége. Külön erre a célra létrehozott egység azonban csak a cégek kétharmadánál van. A nagyvállalati szektor persze szinte kötelező jelleggel, modellszerűen működtet marketingosztályt - mutatott rá az elnök.

Viszonylag nagy marketinglétszámok jöttek ki, a cégek akár 4-10 főt is foglalkoztatnak a központi marketingterületeken - fejtette ki Kozák Ákos. Akiknél nem képezi szerves részét a cégnek a marketing, ott általában azt mondják, hogy az nem éri meg, túl drága. A cégek egyharmada ugyanakkor nem igényli, hogy többet foglalkozzanak ezzel a területtel. Minden hetedik válaszadónak pedig nincs megfelelő szakembere - sorolta a felmérés eredményeit Kozák Ákos.

Az elmúlt 10 évben tulajdonképpen minden, a piaccal kapcsolatban álló szervezet kiépítette a marketingrészlegét - jelentette ki a szövetség vezetője. Persze - tette hozzá - a szűken vett üzleti életben, ahol nem végfogyasztóknak adnak el a vállalatok, nem minden esetben fejlett ki rendesen a marketing.

A vállalatok többsége azért dolgoztat legalább egy, marketinggel foglalkozó embert. A marketingszövetség azonban törekszik arra - mondta Kozák Ákos -, hogy ne fogadjuk el azt az állapotot, amikor a marketing egyenlő egy koordinátorral.

Próbálom pozitívan szemlélni azt, hogy a vállalatok 90 százalékának van marketingtevékenysége - mondta az elnök, megjegyezve: kétségtelenül sok a fejleszteni való.

Hanganyag: Kaputa Júlia

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

A magyar férfiak kevésbé szeretik a karácsonyi filmeket és zenéket, mint a nők – egyebek mellett ez derült ki az Europion reprezentatív felméréséből. Zöldi Katalin, a cég operatív vezetője az InfoRádióban elmondta: a megkérdezettek 73 százaléka válaszolta azt, hogy a karácsonyt családi ünnepnek tartja, míg a szilveszter esetében csak 23 százalék szereti szűk családi körben tölteni az év utolsó napját.

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Összejött a bravúr a forintnak

Összejött a bravúr a forintnak

Az illikvid karácsony előtti devizapiacon óriási kilengéseket láthattunk a forintárfolyamban: míg kora délutánig jelentősen gyengült az árfolyam és 415 felett is járt már az euró, később 412,5 alá is benézett az árfolyam, és este is ezen szint alatt maradt. A dollárral szemben szintén számottevő erősödést mutatott a magyar fizetőeszköz: a nap folyamán az USD/HUF jegyzése egy ponton már 400 közelében is járt, estére viszont egészen 396,2-ig visszakorrigált a kurzus.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 21:42
×
×
×
×