A tanulmány szerzői több mint 11,2 millió fő adatait elemezték, akiknek 16 százaléka nem kapott Covid-19 elleni oltást. A kutatók az ontariói sürgősségi ellátórendszer adatait vizsgálták, ahol közlekedési baleset miatt kórházi kezelésre volt szükség, figyelembe véve olyan tényezőket, mint az életkor és az egészségügyi állapot.
Az American Journal of Medicine folyóiratban megjelent kutatás korlátja, hogy csak azokat a közlekedési baleseteket vizsgálták, amelyek kórházi kezelést igényeltek. A Portfolio cikke szerint a kutatók elmélete szerint azok a felnőttek, akik hajlamosak ellenállni a közegészségügyi ajánlásoknak, valószínűleg az alapvető közlekedésbiztonsági irányelveket is figyelmen kívül hagyják. Az adatok ezt az elméletet támasztották alá:
bár az oltatlanok a vizsgált populáció 16 százalékát tették ki, a kórházi kezelést igénylő közlekedési balesetek 25 százalékáért ők voltak felelősek.
A lakóhely, társadalmi-gazdasági státusz és egyéb egészségügyi állapotok figyelembevételével a kutatók megállapították, hogy az oltatlanok 48 százalékkal nagyobb kockázatnak vannak kitéve közlekedési balesetek szempontjából. Ez a kockázatnövekedés hasonló az alvási apnoéval (éjszakai légzéskimaradás) élők relatív kockázatához, magasabb mint a cukorbetegeké, de alacsonyabb mint az ittas vezetőké.
A tanulmány szerzői hangsúlyozzák, hogy nem állítanak ok-okozati összefüggést, mivel nem vizsgálták az oltásellenesség vagy a kockázatos vezetés okait. Ugyanakkor több lehetséges magyarázatot is felvetettek a korreláció magyarázatára, köztük a kormányzattal szembeni bizalmatlanságot, a szabadságba vetett hitet, a mindennapi kockázatok félreértelmezését, a szabályozással szembeni ellenérzéseket, vagy a dezinformációnak való kitettséget.