Infostart.hu
eur:
381.83
usd:
327.37
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária
cropped image of parents walking with baby carriage in park
Nyitókép: Getty Images/ LightFieldStudios

Ha 120 ezret költünk egy babakocsikra, akkor még olcsón megússzuk a vásárlást

Az erős inflációs környezet ellenére az utóbbi egy évben elképesztő mértékben drágultak a babakocsik. A piacon azonban ennél sokkal meghökkentőbb árakat láthatunk, cserébe extra funkciókért.

Tavaly májusban a mély-vagy variálható babakocsik átlagos ára hazánkban 92 950 forint volt, idén májusra viszont ez az összeg 120 320 forint fölé csúszott. Mindeközben éves összevetésben 2023 májusában Magyarországon 21,5 százalékos volt az infláció, a babakocsik ára az ikerkocsik kivételével átlagosan 29,4 százalékkal emelkedett. A babakocsik tehát igen sokat drágultak az erősen inflációs időszakban, és még rosszabb, hogy a drágulás továbbra is folytatódik – írja a Pénzcentrum.hu.

Ráadásul a 120 ezer forintért vásárolható babakocsik csak a jéghegy csúcsát jelentik: a piacon nagyon hamar 200-300 ezer forintos árakkal szembesülhetünk, és ezek még nem is a milliós árkategóriákban lévő luxusbabakocsik.

Az eMAG szerint 2021-ről 2022-re csökkent a babakocsik eladása, ám az idei év első öt hónapjának forgalma alapján várhatóan visszaáll a korábbi eladási mérték, vagyis évi öt-tízezer darab közötti babakocsit adnak el.

A Mamilla Bababolt szerint pedig

az elmúlt években jelentősen nőtt a kínálat a magas minőségű babakocsik piacán, a prémium szegmensben is. A kereslet is folyamatosan emelkedik, és egyre több szülő választ magasabb árkategóriájú babakocsit.

Hozzátették: a gazdasági nehézségek közepette sok vásárló inkább minőségi és garanciális szempontból megbízható terméket választ, a hosszabb távú használat és a későbbi eladhatóság miatt.

Ár tekintetében érdemes elkülöníteni a sport- és utazó babakocsikat a 2in1 és 3in1 szettektől:

  • a nem szettben, vagyis sport babakocsiként értékesített babakocsik ára náluk 80-90 ezer forinttól kezdődik, és egészen 200-300 ezer forintig lehet válogatni.
  • A 2in1 és 3in1 babakocsi szettek már tartalmaznak mózeskosarat és autós babaülést is, ezek ára 200 ezer forinttól kezdődik. A középkategória 350-400 ezer forint, de a legdrágább típusok esetében 600-700 ezer forint is lehet.

Az ikreket váró szülők számára még nagyobb költséget jelent egy prémium babakocsi szett beszerzése, ami akár meghaladhatja az 1 millió forintot is.

Az eMAG szakértői kiemelték, a 3 az 1-ben multifunkciós babakocsik drágábbak, mert ezek a gyerek teljes babakocsis időszakát lefedik. Ehhez képest olcsóbb 2 az 1-ben multifunkciós babakocsi, de ez csak hordozót és a standard ülőrészt tartalmaz, mózeskosarat nem.

A portálnak B. Szirtes Dóra, az Ösztönanyu.hu alapítója azt nyilatkozta, a legfontosabbak a technikai feltételek, de a babakocsi divatos, keresett színe miatt is többe kerülhet egy-egy darab a másiktól. Sok múlik az anyaghasználaton, hogy felfújható-e a kereke, esetleg műanyag. Befolyásoló tényező, hogy hány funkciós a babakocsi, és hogy a különféle teszteken milyen eredményeket ért el. Úgy véli,

a multifunkciós babakocsik a legdrágábbak, ugyanakkor ezek többnyire a legpraktikusabbak is.

A Mamilla Bababolt szakértői szerint a legdrágább, 800 ezer-1 millió forintos babakocsik árát a formatervezés, illetve variálhatóságuk miatt is emelik. Az extara funkciók közül az elektromos rásegítéssel működő babakocsi a legnépszerűbb, ami egy akkumulátor segítségével lejtőn fékező, emelkedőn és nehéz terepen rásegítő hatással segíti a haladást, sőt applikációval összekötve ringatást is imitál. Ezen kívül említésre érdemes még a panorámaablakos mózeskosár, illetve a kétkerekű lépcsőző mód is..

A leginkább luxus árkategóriába olyan extrák vannak, mint bundazsák, szúnyogháló, esővédő, pohártartó, napernyő, védőhuzat, az autós babaüléshez ISOfix bázistalp, és a többi. További fontos tényezők lehetnek a leginkább drága darabok kapcsán a márka nívója, a gyártáshoz használt anyagok, illetve az összeszerelés minősége is.

A Mamilla Bababolt szakértői azt tanácsolják, hogy tényleg érdemes időt és pénzt áldozni egy minőségi babakocsi kiválasztására, hogy jól működjön és hosszú távon esztétikus maradjon. B. Szirtes Dóra szerint fontos, hogy ne ár alapján válasszunk törekedjünk a praktikusságra, hogy nekünk megfelelő legyen. Az eMAG pedig azt javasolja, a multifunkciós babakocsi azért lehet jó választás, mert bár drágább, hosszabb életszakaszban tudja szolgálni a gyermeket.

Címlapról ajánljuk
Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Oroszország novemberben mintegy 320 négyzetkilométerrel növelte az általa ellenőrzött ukrán területek nagyságát, ami a háború kezdete óta az egyik leggyorsabb előrenyomulásnak számít. Az ukrán DeepState szerint ez körülbelül kétszerese az októberi területszerzésnek. Donald Trump amerikai elnök fia, Donald Trump Jr. szerint apja akár ki is hátrálhat az ukrajnai háborúból, amely szerinte nincs ott az Egyesült Államok számára legfontosabb tíz dolog között. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×