A nyaralással kapcsolatos médiatartalmakat 27 ezer különböző cikk, hozzászólás, Twitter-bejegyzés és 115 ezer reakció alapján vizsgálta az Ynsight Research – írja a Napi.hu. A legnépszerűbb téma júniusban a balatoni nyaralás drágulása volt, melyet mutat az áremelkedésről szóló cikkeket övező reakciók és beszélgetések hirtelen megugrása. A beszélgetések jelentős része a külföldi úti célokat is megemlítette, de az utazási költség és a benzinár emelkedése is az érdeklődés középpontjába került.
Az említések és a hashtagek alapján az egyik legkedveltebb üdülőhely Balatonboglár és Balatonfüred volt. Az internetes tartalmak tehát azt mutatják, hogy a nyaralni vágyók az áremelkedés ellenére is kitartanak a belföldi települések mellett - írja az elemzés.
A leggyakrabban emlegetett külföldi úti célnak Spanyolország és Horvátország bizonyult, de Görögország is népszerű helynek számít a felmérés szerint. A nyaralásról szóló cikkekhez a Facebookon szóltak hozzá a legtöbben, többnyire fiatal felnőttek, 25- 30 éves korúak tartották fenn a témát. A cikkekhez fűződő beszélgetésekhez leginkább a családi kikapcsolódást tervezők csatlakoztak, a legtöbb nyaralós posztot és kommentet pedig a 18-24 éves korosztály osztotta meg a világhálón.