Bár szerencsére az időjárás még nem indokolja a téligumi használatát, jobb, ha időben felkészülünk, nehogy váratlanul érjen minket az első leeső hó. A megfelelő gumik kiválasztásában igen nagy segítséget nyújtanak a különböző tesztek.
Az ADAC évek óta minden téli és nyári szezon elején végigjárja a német gumisokat, sorra vásárolva a piacon megtalálható abroncsokat. Az anonim vásárlás lényege, hogy az abroncsgyártók semmilyen módon ne lehessenek befolyással a tesztek végeredményére, és így fogyasztói döntésekre.
Az idei évben két abroncstípust (185/60 R14 T, illetve a 205/55 R16 H) vizsgáltak meg a tesztpilóták száraz, nedves, havas és jeges úton. Összesen 34 téligumit teszteltek le, felmérve azok kopásállóságát, és egyéb tulajdonságait.
A 34 tesztelt abroncsból 9 kapott kifejezetten rossz, pontosabban megvételre nem ajánlott minősítést. Ezek legtöbbje távol-keleti modell, vagy ismert gyártók, kifejezetten alsó szegmensbe pozícionált termékei.
A keskenyebb, 185/60 R14 T méretben - melyet például a Seat Ibizáknál, vagy Skoda Fabiáknál használnak - összesen hat gumi kapta meg a kifejezetten ajánlott minősítést, három esetben ajánlott volt a végeredmény, két esetben kevésbé ajánlott, öt esetben viszont a nem ajánlott eredmény jött ki. Ez tehát azt jelenti, hogy majdnem minden harmadik abroncs kifejezetten veszélyesnek tekinthető az ADAC szakemberei szerint.
A 205/55 R16 H méretet leginkább a Volkswagen Golf, Audi A4 vagy a Mercedes C-osztály esetében alkalmazzák. Ezek közül 18 téli abroncsot vettek górcső alá a német autósszövetség munkatársai. Ötöt különösen ajánlanak, kilenc kapott ajánlott, egy kevésbé ajánlott és három nem ajánlott minősítést.
A penzcentrum.hu oldalán közölt táblázatokból kiderül, hogy bizony az olcsó gumiknak sokszor sajnos "híg a leve". Ugyanakkor a magasabb ár nem feltétlenül jelent jobb minőséget is, hiszen a nem ajánlott kategóriában is találunk kifejezetten drága gumikat.
Három megyére adtak ki viharjelzést - ítéletidővel ront ránk a hidegfront