Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.85
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A főváros XXI. kerülete és XX. kerülete között húzódó Gubacsi híd 2020. december 23-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Kiírták a tendert, új vasúti híd épül a Gubacsi mellé

Legfeljebb 740 méter hosszú, 22,5 tonna legnagyobb tengelynyomású szerelvények maximum 40 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd át az új hídon.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tendert írt ki egy teljesen új vasúti hídra a csepeli Szabadkikötőnél. Az új híd a meglévő, de már nehézkesen használható Gubacsi hídtól tizenöt méterre északra valósulhat meg, a régi pályát elbontják – írja az iho.hu.

A Gubacsi híd műszaki állapota az elmúlt évtizedekben annyira leromlott, hogy 2020-ban 5 kilométer/órás sebességkorlátozást kellett rajta bevezetni, a tengelyterhelés pedig jelenleg nem haladhatja meg a 20 tonnát, így a konténervonatok csak korlátozottan vehetik igénybe. Korábban még a forgalom teljes felfüggesztésének lehetősége is felmerült.

A probléma megoldása érdekében a magyar kormány 2023-ban döntött úgy, hogy egy új hidat kell építeni. A költségvetési keretet akkor 44 milliárd forintban határozták meg magyar és uniós forrásokból, az európai hálózatfinanszírozási eszközön (CEF) keresztül.

Nemrég jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben a hídépítés tendere, amely szerint a Gubacsi vasúti híd és a csepeli Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányúvá alakul, de távlatilag a négyvágányos, villamosított kiépítés lehetőségét is garantálni kell. A közbeszerzés tartalmazza a biztosítóberendezés kiépítését is. A felsővezeték jövőbeli kiépítését előkészítve az oszlopalapokat is létrehozzák.

A tervek szerint legfeljebb 740 méter hosszú, 22,5 tonna legnagyobb tengelynyomású szerelvények maximum 40 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd át az új hídon.

Felszerkezetének tervezett hossza 493,6 méter, a fő eleme egy „kosárfüles” ívhíd lesz. Mivel a jelenlegi híd mellé épül az új, az odavezető vasúti síneket is meg kell építeni az új töltésekkel együtt. A projektet 36 hónapon belül kell megvalósítani.

A híd fontos szerepet tölt be, ugyanis a magyarországi kombinált árufuvarozás körülbelül 90 százalékát három budapesti terminál (BILK, Mahart Container Center, Metrans) kezeli, ebből a Mahartot és Metranst a Gubacsi vasúti híd szolgálja ki. Emellett a hazai autó- és akkumulátorgyárak számos beszállítója ezen keresztül jut alkatrészhez.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×