Hegyi Zsolt azt mondta: a vasút és a közút találkozása talán a közlekedési hálózat legveszélyesebb eleme, amire nem tudják elégszer felhívni a figyelmet. Hozzátette: bár 16 éve nem történt baleset a vasút hibájából vasúti átjáróban, a közös felelősség mégis azt mondatja, hogy erre a vasúttársaság is időről időre újra és újra figyelmeztessen.
"Minden vonat elején dolgozik egy mozdonyvezető kollégám, akik édesapák vagy akár édesanyák is lehetnek". A baleset mindenkinek fáj, fáj a sérülteknek, az áldozatok hozzátartozóinak, az utasoknak, és természetesen a mozdonyvezetőknek - fogalmazott a vezérigazgató, hangsúlyozva: a balesetek megelőzhetők, a felelősség közös, "tegye hozzá mindenki a maga részét".
A videóban Bartal Tamás, az Építési és Közlekedési Minisztérium közbeszerzésekért, társaságfelügyeletért és vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkára, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta, hogy egy 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő tehervonat fékútja egy kilométer, de akár egy személyvonat is legalább 700 méteres fékúttal számol ahhoz, hogy meg tudjon állni.
Felidézte:
2023 novemberében a gödi vasúti átjáróban nagyon súlyos baleset történt, amelyben - a szabályok be nem tartása következtében és a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán - egy idős házaspár vesztette életét.
Mindez arra emlékeztet minket, hogy a szabályokat be kell tartani, azon kívül egymásra is oda kell figyelnünk. A vasúti átjáróban és annak közelében nem szabad előzni, nem szabad tolatni, és nem szabad megfordulni sem - hívta fel a figyelmet. Úgy fogalmazott, a közlekedés egy összjáték, amiben minden résztvevőnek szerepet kell vállalnia, és be kell tartania a szabályokat, ellenkező esetben tragédia következik be.
Aki az úton közlekedik és esetleg szabálytalankodik, nemcsak a saját testi épségét és életét veszélyezteti, hanem azokét is, akik vele utaznak, vagy akik másik járműben, akár egy buszban, akár egy kocsiban, vagy a vonaton utaznak - figyelmeztetett az államtitkár.