Az elmúlt időszakban két különböző jellegű csalási eset jutott a tudomásunkra, amik közvetlenül érinthetik bármelyik felhasználót – áll a Wigo autómegosztó ügyfeleinek kiküldött levélben. A cég ezért arra hívta fel a figyelmet, hogy minden felhasználó legyen nagyon körültekintő a fiókjával, és ne adja ki a belépési adatait.
Az egyik visszaélésnek az a menete, hogy a csalók közösségi csoportokban sofőri állást hirdetnek meg, majd a jelentkezőket arra kérik, hogy egy általuk megadott e-mail címmel regisztráljanak az autómegosztó appban, a saját jogosítványukat és bankkártyájukat feltöltve. Ezt követően a szolgáltatást a megadott adatokkal a csalók veszik igénybe.
A másik esetben a csalók az utcán carsharing felhasználókhoz odalépve is megpróbálnak belépési adatokat vásárolni, hogy utána a megszerzett adatokkal, a regisztrált felhasználó költségén vezessenek.
A cég jelezte, hogy minden lehetséges intézkedést megtesz a csalások megelőzése és kiszűrése érdekében, de közölte azt is, hogy a szerződési feltételei szigorúan tiltják a belépési adatok megosztását, azaz a felhasználó a felelős azért, ha az adatait kiadva a nevében okoznak kárt.