eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
fotó: Infostart
Nyitókép: Infostart

Bezárhat a kedvenc balatoni büféje, újabb fontos határidő közeleg

A vendéglátósoknak is kötelező adatszolgáltatást kell adniuk 2023 július elsejéig. Ez közel 38 ezer vendéglátóipari egységet érint.

Azok a szolgáltatók, akik a működési feltételnek nem tudnak eleget tenni, nagy bajba kerülhetnek.

"Sok hely az utolsó pillanatig halogatja a kötelezettséget, ettől azonban mindenkit óva intenék, a tomboló nyár közepén ugyanis a szabadságok és az esetleges eszköz- és kapacitáshiány miatt lehet, hogy ez okozza majd a vesztüket" – fogalmazott Kovács T. Lóránt, a Gastro.hu alapítója.

Kiemelt veszélyben vannak a balatoni büfések, akiknél jellemzően nem használnak digitális eszközöket.

A Gastro.hu friss felméréséből kiderül, hogy a válaszadók majdnem felének nincs NTAK-kompatibilis megoldása. Jelenleg ötvenhárom olyan szoftver létezik, ami alkalmas lehet az NTAK számára, viszont számolni kell a bevezetésük idejével - írja a 24.hu.

Az NTAK (pontosabban az MTÜ Zrt.) biztosít ingyenes szoftvert is, ugyanakkor annak vannak kötöttségei: csak online lehet használni (állandó és stabil internet kapcsolat szükséges hozzá), illetve csak egy nyomtatót lehet hozzá csatlakoztatni, de bankkártya-terminált nem.

Címlapról ajánljuk
Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

Már meghallgatható a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadása. A műsornak egyetlen témája volt: április első felében elszállt, és 18 havi csúcsig ugrott az arabica típusú kávé határidős jegyzése. A képet tovább bonyolítja, hogy a robusta kávé termékpiaci ára gyorsabban nőtt, mint az arabicáé, s így ismét konganak a vészharangok, hogy holnapra luxussá válik a mindennapi feketénk. A témáról Árok Gábort, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának vezetőjét kérdeztük.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×