Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: BKK

Újabb 51 darab villamos érkezhet Budapestre, 5 extra is lesz köztük

Ez lesz az elmúlt 35 év legnagyobb villamos beszerzése a fővárosban.

A vg.hu vette észre, hogy friss kormányhatározat jelent meg a Magyar Közlönyben az „51 db CAF villamos beszerzése Budapest részére” megnevezésű projekt támogatásáról.

Ennek értelmében a kormány a területfejlesztési miniszternek adta feladatul, hogy gondoskodjon támogatási szerződés megkötéséről, ennek határideje március 18. Navracsics Tibor dolga az is, hogy lehetővé tegye a többletkötelezettség-vállalásnak a 2021–2027 közötti európai uniós források terhére történő haladéktalan átforgatását, és ő felel már teljesített kifizetések elszámolásáért.

  • A projekt 54,148 milliárd forint összegű finanszírozása az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) terhére történhet meg.
  • A döntés szerint meghatározottnál magasabb összegben, maximum 2178,739 milliárd forint értékben kerülhet sor kötelezettségvállalásra az IKOP Kohéziós Alapban.

Karácsony Gergely főpolgármester arról írt a közösségi oldalán, hogy olyan alacsony padlós, légkondicionált, korszerű CAF villamosok érkeznek Budapestre, amiket már jól ismerhetnek a közlekedők. Szerinte ezekről bűn lett volna lemondani, mivel rendkívül kedvező konstrukcióról van szó. „Köszönjük az Európai Unió támogatását és a kormány partnerségét! Végre van valami, aminek közösen örülhetünk” – fogalmazott.

Vitézy Dávid – aki annak idején a BKK vezérigazgatójaként aláírta a vonatkozó szerződést a spanyol gyártóval – ugyancsak bejegyzésben kommentálta a fejleményeket. A volt közlekedési államtitkár szerint nagyon fontos és jó hírről van szó, hiszen a közzétett kormánydöntés értelmében a 2014-ben kötött villamosbeszerzési szerződés utolsó, 51 darabos opcióját is lehívhatja a BKK uniós és kormányzati finanszírozásban.

Egészen pontosan 46 darab normál és 5 darab, az 1-es vonaláról ismert 56 méter hosszú villamost kaphat a már közlekedő alacsonypadlós villamosok mellé Budapest.

Szerinte a CAF-beszerzés az elmúlt 35 év legnagyobb villamosbeszerzése a fővárosban.

„Hosszas tendereztetés után a BKK vezetőjeként még 2014-ben írtam alá a szerződést a spanyol CAF-fal, a világ egyik vezető járműgyártójával, és rendeltünk első körben 47 darab villamost Budapest számára, amelyek azóta is járnak többek között az 1-es, a 3-as és a Budai Fonódó (17, 19) vonalain. Az utasok elégedettek a járművekkel, az alacsonypadlós és klimatizált villamosok jelentősen javították a közösségi közlekedés versenyképességét” – emlékeztetett Vitézy Dávid.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×