Két fuvarozószervezet is levélben kért magyarázatot, illetve módosítást Gulyás Gergely kancelláriaminisztertől. Az atv.hu idézi Dittel Gábort, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkárát, aki az ATV-ben azt mondta: nem tudják, mi lehet az alapja a különbségtételnek. A kivételtétel indoklásában ugyanis az szerepel – magyarázta Dittel –, hogy a személytaxinál az energiaforrás a legnagyobb költségtétel. Viszont körülbelül 15 ezer, fuvarozással foglalkozó vállalkozás esetében is ugyanez a helyzet – mutatott rá Dittel Gábor. Ezért arra kérték a kormányt, hogy ha indokol valamit, azt szakszerűen tegye meg.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára ugyanakkor hangsúlyozta: ők nem a taxisoktól sajnálják a kedvezményt, és nem az a céljuk, hogy ők is kiszoruljanak az ársapka alól. Inkább azt
szeretnék, ha a kormány egységet teremtene.
A szakértő szerint egyébként ez a fajta különbségtétel a piaci versenyt is torzítja. Ugyanis kedvezőbb helyzetbe hozza az egyik közúti közlekedési szolgáltatót, a másikkal szemben.
Dittel Gábor fel is tette a kérdést:
miért lenne különb egy taxis, mint egy árufuvarozó,
vagy egy magánbuszos vállalkozó?
Az érdekvédelmi szervezet képviselője azt is közölte, hogy bár több kormányzati képviselőt is megkerestek, egyelőre még nem volt egyeztetés.