Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Kószó Rita projektmenedzser munkahelyére tart kerékpárjával a fővárosi Szabadság hídon 2018. május 7-én. A Magyar Kerékpárosklub május 14-től június 10-ig tartja a Bringázz a munkába! kampányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával.
Nyitókép: MTI Fotó: Balogh Zoltán

A MÁV is támogatja a bringázást

Nem lesz olyan vasútállomás-fejlesztés, ahol nem alakítanak ki kerékpártárolót - mondta az InfoRádiónak a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Kürti Gábor azt is elmondta, hogy eddig már csaknem 3 ezer bringaparkoló épült a pályaudvarokon.

A magyarok többsége még úgy gondolkodik, hogy vagy kerékpározunk, vagy tömegközlekedünk, vagy autózunk - mondta a Kerékpárosklub elnöke. Ellenben Nyugat-Európában az emberek abban hisznek, hogy ezt a három közlekedési módot érdemes kombinálni. Vagyis kerékpárral megyünk a vasút állomásra, onnan vonattal utazunk tovább, majd az érkezés után ismét biciklire szállunk.

Kürti Gábor arról is beszélt, hogy sokan nem szívesen hagyják egy nyilvános megőrzőben a kerékpárjukat.

Olcsó bringa, drága lakat, sokáig a tiéd marad!

A napi munkába járáshoz nem érdemes drága biciklit használni - fejtette ki a Kerékpárosklub elnöke. De a MÁV-nak is arra kellene törekednie, hogy a bringatárolókban legyen biztonsági kamera és olyan támaszok, amelyekhez megfelelően hozzá lehet lakatolni a biciklit.

Ugyanakkor Kürti Gábor szerint Magyarországon erősen visszaszorult a kerékpárlopások száma, így akinek jól oda van lakatolva a bringája, az ott is fogja találni. Fontos a közösségi felügyelet is, tehát olyan helyre kell építeni a bringa tárolókat, amelyekre mindig jól rálátni.

Jelenleg is zajlik a fővárosi agglomeráció vasúti stratégiájának kialakítása. Eszerint Budapesten nem fog épülni, vagy átépülni vasútállomás komoly kerékpártárolási kapacitás nélkül. Azt nem tudom, hogy mikor érjük el a hollandiai tízezres szintet, de

már sok helyen rendelkezésre áll több száz kerékpártároló a vasútállomásokon

- nyilatkozta az InfoRádiónak Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×