A Yettel hálózatán a háború kitörésének napja, vagyis február 24. óta az Ukrajnában roamingoló ügyfelek száma a harmadára esett, feltételezhetőleg azért, mert a vizsgált időszakban sokan elhagyták Ukrajnát. A csökkenő felhasználószám ellenére a roaming hívások száma 40 százalékkal nőtt közvetlenül a háború kitörése előtti időszakhoz képest - azaz az egy felhasználóra eső hívások száma több mint négyszeresére nőtt.
A naponta átlagosan beszélt percek mennyisége a korábbi háromszorosára növekedett a még kint roamingoló ügyfelek esetében, vagyis lényegesen megnőtt az egyes hívások időtartama. A roaming SMS-ek száma csökkent, ami arra enged következtetni, hogy a feszült helyzetben az emberek a telefonálást részesítik előnyben az SMS-sel szemben. A roaming adatforgalom 50 százalékkal nőtt Ukrajnában.
A Magyarországról ukrán telefonszámokra indított nemzetközi hívások száma átlagosan kilencszeresére nőtt az elmúlt héten, a korábbi februári hetekhez képest. A hívások hossza jelentősen, naponta átlagosan nyolcszorosára nőtt az előző februári hetekhez képest, a Magyarországról ukrán telefonszámokra küldött SMS-ek száma pedig háromszoros növekedést mutat - közölte a Yettel.
Az Oroszországban roamingoló Yettel ügyfelek száma a háború kitörése óta 25 százalékkal csökkent, a térségben tartózkodók átlagosan 60 százalékkal több beszédpercet bonyolítottak, a fogadott hanghívások száma pedig 50 százalékos emelkedést mutat. A Magyarországról Oroszországba indított hívásokban a beszélt percek mennyisége közel 60 százalékkal, a hívások darabszáma pedig több mint 50 százalékkal nőtt, azaz a korábbinál hosszabb hívásokat folytattak az emberek. A Magyarországról Oroszországba küldött SMS-ek száma a 2,5-szeresésre ugrott a háborút megelőző időszakhoz képest.
A Magyar Telekom arról tájékoztatott, hogy az ukrán hálózatokon roamingoló előfizetők száma 20 százalékkal csökkent a krízis óta. Az előfizetőik által Ukrajnában indított hang- és SMS-forgalom körülbelül 6-8 szorosára nőtt, az adatforgalom minimálisan emelkedett a korábbi hetekhez viszonyítva.
A Telekom hálózatán forgalmat bonyolító ukrán vendégelőfizetők száma hatszorosára nőtt, hangforgalmuk több mint 20-szorosára, adat- és SMS forgalmuk pedig körülbelül 10-szeresére nőtt a korábbi hetekhez képest.
A Magyarországról Ukrajnába irányuló hívásforgalom a korábbihoz képest több mint 10-szeresére emelkedett.
Azt is közölték, hogy az ukrán hálózatokkal való nemzetközi összeköttetéseket és kapacitásokat a Magyar Telekom folyamatosan monitorozza. A szerződéses ukrán partnereivel folyamatosan kapcsolatban állnak, kölcsönösen tájékoztatják egymást. Az ukrán hálózatok és a roaming szolgáltatások információik szerint üzemelnek, kivéve egy operátort, a TriMob (Ukrtelecom) roaming partnert, amely leállította a roaming szolgáltatását.
Az orosz hálózatokon roamingoló Magyar Telekom előfizetők és a Telekom hálózatát használó orosz vendégelőfizetők száma szinte változatlan. A hang- és SMS-forgalom is nagyjából változatlan, a roaming adatforgalom minimálisan csökkent. Az előfizetők által Magyarországról Oroszországba irányuló nemzetközi hívás és SMS-forgalom a korábbihoz képest közel a felére csökkent.
A Yettel Magyarország 2022. február 24-től visszavonásig jóváírja az Ukrajnában tartózkodó lakossági és üzleti ügyfelei adat-, hang- és SMS roaming díjait. A kialakult helyzetre tekintettel a Magyarországról ukrán alapdíjas telefonszámokra irányuló nemzetközi hívások díját szintén (visszavonásig) jóváírja lakossági és üzleti ügyfeleinek a szolgáltató.
A Magyar Telekom ügyfeleinek 2022. február 1-től visszavonásig az ukrajnai partnerhálózatokon forgalmazott mobil roaming díjait (beleértve az alapdíjas SMS-eket, hívásforgalmat és mobilinternet forgalmat), valamint a Magyarországról kezdeményezett mobil és vezetékes ukrán hálózatba irányuló nemzetközi hívások, SMS-ek díját is, teljes mértékben, összeghatár nélkül jóváírják annak érdekében, hogy támogassák az ügyfelek kommunikációját hozzátartozóikkal.