A főváros hivatalos turisztikai, kulturális és marketingszervezete Budapest Brand néven működik tovább – közölte az új szervezet.
Azt írták, hogy a BVA (Budapesti Városarculati Nonprofit Kft.) és a BFTK (Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ) egyesülésével létrejövő Budapest Brand Nonprofit Zrt. egyszerre alakítja a város márka- és turizmussal kapcsolatos stratégiáját, felel a kulturális tartalom előállításáért és a fesztiválok, vásárok szervezéséért a jövőben.
Továbbá a budapesti turizmus hatékonyabb koordinációja, illetve a Budapest desztináció hivatalos és stratégiai ügyvitele az új cég kiemelt feladata.
"A cél az, hogy egységes márkastratégiával és közösségteremtéssel, kreatív, hatékony és innovatív projektekkel, sokszínű, fenntartható, biztonságos, egyszóval szerethető miliőt teremtsenek, és Budapest a legélhetőbb városok egyike legyen Európában" – emelték ki.
A közleményben Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója azt írta, "a Budapest Brand Zrt. feladata, hogy megkeresse, illetve megmutassa a városban rejlő lehetőségeket, közösségeket építsen az itt élőkből, valamint, hogy egy élhető, szerethető városképet közvetítsen.
A válság különösen érzékenyen érintette a kulturális fesztiválokat, a turisztikai szektort és a közösségteremtő projekteket,
így ezek figyelembevételével kell újragondolni a város lehetőségeit, és ezen szempontok szerint kell segítenünk a helyi közösségek épülését".