Az Országgyűlés honlapján közzétett írásos válaszban az ITM államtitkára felidézte,
a 2019-ben meginduló első ütemben 163 helyszínen csaknem 430 kilométeren kezdődik meg a felújítási munka.
A második ütem előkészítésére az idei költségvetésben 2,5 milliárd forint áll rendelkezésre.
A Magyar falu programon kívül a magyar finanszírozású Komplex útfelújítási programban és a folyamatban lévő, uniós finanszírozású Terület- és településfejlesztési operatív program keretében csak tavaly több mint 1000 kilométernyi útszakasz újult meg - közölte az államtitkár.
Cseresnyés Péter hangsúlyozta, hogy a mellékút-hálózat műszaki állapotának javítása érdekében a 2010 előtt felhalmozott évtizedes karbantartási elmaradást kell ledolgozni.
A Fidesz-KDNP kormány kezdte meg 2010-ben az alsóbbrendű úthálózat szisztematikus megújítását. Eközben jelentős forrásokat fordítanak a hazai gyorsforgalmi és főúthálózat bővítésére, korszerűsítésére is. A 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, a keretösszeg nagyobb hányadát hazai forrásból biztosítja a kormány - írta az ITM államtitkára.
Közölte, a kormány megteremtette a közutak karbantartásához szükséges anyagi alapokat is. A kabinet 2016 és 2020 között 400 milliárd forint költségvetési forrást biztosít a közútkezelőnek az üzemeltetési és fenntartási feladatok színvonalas ellátásához. A mindenkori éves büdzsébe e célra betervezendő kötelezettségvállalás mértéke a kiinduló 60 milliárd forintos szintről fokozatosan több mint a másfélszeresére nő. A jövő évi költségvetés tervezete szerint a közúthálózat fenntartására és működtetésére 94 milliárd forint állhat rendelkezésre 2020-ban - olvasható Cseresnyés Péter válaszában.