INFORÁDIÓ 
2019. október 17. csütörtök
Hedvig

liszt ferenc nemzetközi repülőtér

ferihegyi repülőtér

átstartolás

repülés

Budapest, 2018. június 12. A Liszt Ferenc-repülőtér felújított 1-es kifutópályája 2018. június 12-én. A pályát a tervek szerint június 30-án adják át. MTI Fotó: Kovács Tamás

Megszaporodott az átstartolások száma Ferihegyen

Infostart

Idén, a mai napig kereken száz, a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre érkező gép szakította meg leszállását irányítói utasításra vagy a pilóta egyéni döntésére. Ezzel az év végéig minden valószínűséggel megdől az úgynevezett átstartolások 2018-as rekordja.

Az átstartolás önmagában nem jelent vészhelyzetet, de különös figyelmet igényel a HungaroControl légiforgalmi irányítóitól – közölte az airportal.hu-val a magyar légtér irányításáért felelős vállalat.

Az átstartolásra a leszálló gépeket utasíthatja a légiforgalmi irányító repülésbiztonsági okból, vagy - ugyancsak a biztonságos leszállás érdekében - a pilóták maguk is döntenek e manőver mellett. Ilyenkor a pilóta jelzi, hogy a leszállási engedély ellenére mégsem teszi le a gépet.

Az átstartolás során a pilóta megszakítja a leszállást, és "nagy gázzal" ismét emelkedni kezd a géppel a kifutópálya fölött.

Tavaly több mint százötven ilyen eset volt, idén eddig már száz, az elmúlt négy napban öt gép startolt át.

Ahogy világszerte mindenhol, úgy Magyarországon is megnövekedett a forgalom az elmúlt években - ez és a zivataros, erős széllökésekkel járó időjárás is hozzájárult az átstartolások számának megemelkedéséhez. A tavaszi-nyári időszakban pedig szinte minden nap előfordul, hogy egy gép madárral ütközik, az ilyen esetekben pedig mindig ellenőrizni kell a futópálya állapotát, így a leszállás bizonyos ideig nem lehetséges.

A nyári csúcsidőszakban arra is volt példa, hogy egy-egy repülőgépnek a szokásosnál több időre volt szüksége a felszállás megkezdéséhez, emiatt a HungaroControl irányítói utasították átstartolásra az érkező járatot annak érdekében, hogy a légijárművek közötti előírt minimális biztonságos távolság meglegyen.

Az átstartolás önmagában nem jelent vészhelyzetet, de mindig különös figyelmet igényel mind a pilótáktól, mind a légiforgalmi irányítóktól.

Nyitókép: MTI/Kovács Tamás
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018