INFORÁDIÓ
2021. szeptember 27. hétfő
Adalbert

nmhh

upc

kúria

szerződés

Az NMHH-nak adott igazat a Kúria

Az NMHH-nak adott igazat a Kúria

Infostart

A Kúria helyben hagyta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) határozatát, amely kimondta: a UPC jogszerűtlen összegeket követelt 2017-ben az előfizetőitől a határozott idejű szerződések felmondásakor, és amelyben emiatt 20 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatóra. A jogsértő gyakorlat a szolgáltató minden határozott idejű szerződéses előfizetőjét veszélyeztette.

A UPC Magyarország a Kúria döntésére reagálva közölte: a társaság minden esetben a vonatkozó jogszabályokat tiszteletben tartva, és azoknak megfelelően folytatja üzleti tevékenységét. A határozattal kapcsolatos Kúria-döntést tudomásul veszi, és a határozatnak megfelelően jár el.

A hatóság még 2017-ben megállapította, hogy a UPC Kft. bizonyos esetekben garanciális szabályokat sértett azzal, hogy a határozott idejű szerződés felmondásakor nem csupán az igénybe vett kedvezményeket követelte vissza előfizetőitől, hanem azok egy részét is, amelyeket korábbi – már lejárt – szerződéseik alatt kaptak.

Vagyis a szolgáltató a „kötbéröröklésnek” is nevezhető konstrukció révén az adott szerződést megelőző, de már megszűnt korábbi szerződésben adott kedvezmények egy részét is kiszámlázta előfizetőinek,

akiknek így jóval magasabb kötbért kellett fizetniük – közölte az NMHH.

Azzal is jogsértést követett el a szolgáltató, hogy a jogszabályokban rögzítettnél magasabb összegben számította a kedvezményeket azokban az esetekben, amikor egy előfizető egyszerre több szolgáltatást vett igénybe. Ugyanis ilyenkor a UPC nem az akciós határozatlan idejű szolgáltatás árából, hanem a szolgáltatás listaárából számította a kedvezmény mértékét. A szolgáltató jogszerűtlen gyakorlatát az Általános Szerződési Feltételeiben (ÁSZF) is rögzítette.

A hírközlési hatóság a jogsértések miatt 20 millió forintos bírsággal sújtotta a UPC-t, kötelezte arra, hogy

módosítsa az ÁSZF-ének jogsértő részeit, és a jövőben kizárólag a megszűnt szerződésből eredő, annak határozott idejéből adódó kedvezmények megtérítését követelje előfizetőitől.

A UPC a szabálytalan gyakorlatával sok százezer előfizetőt veszélyeztetett, a konkrét érdeksérelmet szenvedett előfizetők száma pedig több száz főre tehető. A jogsértés a hírközlési szolgáltatások piacára is számottevő hatást gyakorolt, hiszen a szolgáltató jogszerűtlen piaci eszközökkel kötött magához előfizetőket. A hatóság döntését megtámadta a szolgáltató, de a Kúria helyben hagyta azt.

Határozott idejű szerződés felmondásakor – mivel az elkötelezettség fejében a szolgáltatók többnyire kedvezményeket nyújtanak előfizetőiknek – a szolgáltatók az igénybe vett kedvezményeket visszakövetelhetik az előfizetőiktől, de az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok rögzítik ennek mértékét és alkalmazási feltételeit. E jogkövetkezmény akkor is alkalmazható, ha a szerződést az előfizető szerződésszegése miatt a szolgáltató felmondja. Ha viszont az előfizető határozatlan idejű szerződést kötött, azt bármikor, további jogkövetkezmények nélkül felmondhatja.

Nyitókép: Pixabay
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018