Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Az Ikarus Egyedi Kft. cáfolja az észrevételeket

Cáfolja az Ikarus Egyedi Kft., hogy késve, és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a BKV-nak a 3-as metró pótlására gyártott új autóbuszokat.

A Népszava írt arról, hogy a BKV-nak április 11-ig 30 Modulo M 168 D típusú csuklós-buszt kellett volna megkapnia, de csak öt érkezett meg. Egy ilyen jármű 86 millió forintba kerül. A 30 buszért összesen 2,6 milliárd forintot kell kifizetni. A lap szerint a BKV nem adott egyértelmű választ arra, hogy behajtja-e a gyártón a napi 150 ezer forintos kötbért. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke is úgy tudja, hogy

nem halad megfelelően a buszok beszerzése.

Dorner Lajos azt mondta az InfoRádiónak, hogy a leadott 5 busz más minőségű az ígérthez képest.

"Volt ennek a kocsinak egy prototípusa, amelyet a BKV szakembereinek közreműködésével fejlesztettek ki. Az úgy volt jó, ahogy volt. Ennek ellenére a gyártó áttervezte a kocsikat, kivágott belőlük majdnem 600 centit, és sok alkatrészt olcsóbbra cserélt.

Ez erősen korlátozza a busznak a használhatóságát."

- mondta Dorner Lajos.

Dorner Lajos szerint a BKV buszainak nagy részét azonnal le kellene cserélni.

"Évről évre halasztódik. A BKV már több mint 300 csuklós-busztól esett el idáig is, ezt nem szabadna tovább folytatni. A BKV- nak önmagában legalább 500 buszt kellene azonnal kicserélnie" - tette hozzá.

Az új buszokat az Ikarus Egyedi Kft. gyártja. "A járművek határidőre készen lesznek, minden előírásnak megfelelnek, jó minőségűek, biztonságosak, 39-el több utast tudnak szállítani, mint az elődjeik, és mégis olcsóbbak, mint a konkurencia buszai" - olvasható a Társaság közleményében. Az Ikarus Egyedi Kft. jogi lépéseket tesz azok ellen, akik mást állítanak. A BKV egyelőre nem válaszolt az InfoRádió megkeresésére.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 20. 06:45
×
×
×
×