A Közlekedő Tömeg Egyesület reggeli tapasztalatai szerint zökkenőmentesen zajlik a hármas metró pótlása, és az utasok is türelmesek. A buszokon nagy a tömeg, de ennek ellenére viszonylagos nyugalom van – mondta az InfoRádiónak Kelemen Tamás, a szervezet alelnöke.
A főváros igyekszik a forgalmat a határhoz minél közelebb megállítani, így a belső szakaszokon rendesen lehet haladni – dicsérte az intézkedéseket az alelnök.
A szakértő szerint nagyon alapos tájékoztatást végzett a BKK.
„Nagyon nehéz eltévedni”
– tette hozzá.
Alternatív megoldásként főként a kötött pályás járműveket javasolja: a 12M és 14M jelű villamos Újpest-Központot köti össze a Lehel térrel, míg Rákospalota felől az M1-es metró, addig Óbudáról a H5-ös HÉV és a fonódó villamos könnyítheti meg a közlekedést.
Elindult a Magyar Kerékpárosklub bringás metrópótló kampánya is. Halász Áron szóvivő szerint a bicikli is kiváló metrópótló lehet. A szervezet három fő célirányt határozott meg: a Belváros, a Hősök tere és az Andrássy út környéke, valamint a budai irány mind egyszerűen megközelíthető két keréken.
Észak-déli irányban jól járható a Duna-parti kerékpárút, a Lehel tér Újpestről megközelíthető a Kassák Lajos utcán és Röppentyű utcán keresztül. A Hősök tere és az Andrássy úti elérhető a Tatai utcai kerékpárúttal is.
A Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke arról is beszélt, hogy Budán is okozott változásokat a metrópótlás: a Frankel Leó úton nem lehet teljesen végighaladni a síneken, a forgalmat átterelték a párhuzamos utcákra, így elkerülve, hogy dugók lassítsák a villamosokat. Kelemen Tamás hozzátette, hétvégén kritikusabb volt a helyzet, akkor nagyobb tömeg volt a pótlóbuszokon, amelyek ritkábban jártak.