eur:
402.83
usd:
372.4
bux:
88686.46
2025. március 31. hétfő Árpád
Hamarosan eltűnhetnek a dízelautók Budapestről

Hamarosan eltűnhetnek a dízelautók Budapestről

A szmogriadó idején használható dízelüzemű gépjárművek körének korlátozásával most már érezhetően kevesebb autót lehet riasztás idején Budapest utcáin látni – vélekedett Az Autó című autós lap szaklap főszerkesztő-helyettese. Karner Miklós az InfoRádiónak kiemelte, hogy a nyugat-európai országokban is megfigyelhető tendencia, hogy egyre erősebben korlátozzák a járművek közlekedését szmogriadó esetén.

Az éveleji nagy szmogriadó után szerdán még szigorúbb intézkedéseket fogadott el a Fővárosi Közgyűlés – derült ki a Vezess.hu cikkéből

Az elfogadott határozat szerint 2018. október 1-je után a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátozzák a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú – Euro 3-as dízelüzemű – gépjárművek forgalmát is. Így a korlátozottak aránya az üzembentartók mintegy harmadáról gyakorlatilag 40 százalékára emelkedik.

A döntés értelmében a korlátozás ráadásul 2019. október 1-jével riasztási fokozat elrendelése esetén a 10-es és a 11-es környezetvédelmi osztályú – Euro 4-es dízelüzemű – gépjárművekre is vonatkozik. Az elfogadott előterjesztés szerint az előbbi rendelkezések hatályba lépésekor a használt gépjárműveknek gyakorlatilag a fele, a 2015-ös adatok alapján 52 százaléka esik majd a riasztási fokozat forgalomkorlátozása alá.

Az Euro 3-as dízelek megközelítőleg 12-15 éves autók, az Euro 4-es besorolás pedig 10 év körüli kocsikat jelent – tájékoztatta az InfoRádiót Karner Miklós, Az Autó című autós szaklap főszerkesztő-helyettese. A döntéshozók arra jutottak, hogy – más európai országokhoz hasonlóan – diszkriminálják a gázolaj-meghajtású gépjárműveket.

A szakértő szerint időszerű volt, hogy meghozzák ezt a döntést, hiszen el akarták érni, hogy riasztási fokozatnál tényleg csökken a járművek száma a városban. Az 2019-ben hatályos rendelkezés a forgalomban lévő autók 50 százalékát érinti majd, így mindenképpen szemmel látható lesz a változás. Ráadásul Budapesten gyakoriak a 10 év körüli autók, ahogy a dízeljárművek is.

Amennyiben 45 százalék alá kerül Magyarországon a korlátozott kategóriába tartozó autók aránya, újabb szigorítás következhet, és szmogriadó idején az korszerűnek tekinthető Euro 5-ös és 6-os dízeljárművek sem közlekedhetnek majd – figyelmeztetett a szakértő. A gázolaj-meghajtású gépkocsik visszaszorítása európai tendencia, Németországban is megkülönböztetve kezelik a dízel és benzines autókat.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A juhtartók már legalább másfél milliárd forintos kárt könyveltek el
Száj- és körömfájás

A juhtartók már legalább másfél milliárd forintos kárt könyveltek el

Idehaza eddig már másfél milliárd forint káruk keletkezett a juhtartóknak a ragadós száj- és körömfájás betegség megjelenése miatt, miután hozzávetőleg 20 százalékkal csökkent a bárány ára – mondta az InfoRádióban a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet ügyvezető igazgatója. A termelők a húsvét előtt értékesítik a szaporulat szinte 100 százalékát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.01. kedd, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
Itt a fordulat az amerikai tőzsdéken

Itt a fordulat az amerikai tőzsdéken

Nagyobb eséssel indult a hét az ázsiai tőzsdéken, ezt követően pedig Európában is lefelé vették az irányt a részvényindexek, csakúgy mint Amerikában: a Nasdaq vezetésével nagyobb esést láthattunk a nyitában, miután a piaci szereplőket általánosságban az amerikai recessziós félelmek, illetve a szerdán élesedő vámok aggasztják. A bizonytalanság óriási, a nyitástól távolodva markáns hangulatjavulást figyelhettünk meg. Egy ilyen bizonytalan környezetben megfelelő menekülőeszköz az arany: a nemesfém jegyzése ennek megfelelően hétfő reggel újabb történelmi csúcsot ért el. A magyar tőzsde is lefordult, az alapból rossz nemzetközi hangulat mellett az OTP és a Magyar Telekom esése is lefelé húzta ma a hazai börzét, miután Nagy Márton bejelentette, hogy árszabályozás jöhet a bankoknál és telekomcégeknél is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×