A főváros által felkért szakértők megvizsgálják a szerdán elfogadott javaslatot a római-parti védmű telekhatárok menti nyomvonalának terveiről, de ennek nem biztos, hogy sok értelme van - hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján.
"A tulajdonosok száma 250 és 300 között változik, a tanulmányterv el fog készülni, de csak akkor van relevanciája, ha van értelme, pusztán azért, mert a tiltakozók kérik, nem lesz" - hangsúlyozta a főpolgármester.
Időközben az óbudai önkormányzat megerősítette, hogy a III. kerület képviselő-testülete úgy döntött, hogy
semmilyen mobilgátépítéshez sem ad tulajdonosi hozzájárulást,
amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatósági elemzése.
A kerületi önkormányzat nemrég megkérdezte a lakosságot, hogy melyik megoldást tartaná legjobbnak. A válaszokból az derült ki, hogy
a legtöbben az új, telekhatárokon futó nyomvonalat támogatják
– mondta az InfoRádiónak Bús Balázs polgármester.
"Ha feljebb toljuk a nyomvonalat a kerítéshatárra, akár kisajátítások révén, kétségkívül valamennyire elhúzódik a tervezés és a kivitelezés folyamata, de a part természetközeli állapota, amit nagyon sokan szeretnek, és szeretnének megőrizni, megtartható" - mondta a kerület vezetője, és hozzátette, végeztettek egy gyors közvélemény-kutatást, és eszerint az első, a Duna-parton húzódó nyomvonalat 16 százalék, a Nánási és a Királyok útján húzódót 37 százalék, az újat a kerítések vonalában 43 százalék támogatta.
A fővárosi szocialista képviselők is támogatják az óbudai önkormányzat terveit a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatósáról. Horváth Csaba szerint a főpolgármester egyedül maradt az elképzeléseivel.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén megerősítette korábbi, a part menti nyomvonalat támogató határozatát a római-parti védműről. Tarlós István arról is beszélt, hogy a 3-as metró északi szakaszának felújítása és a teljes alagút rekonstrukciója novemberben el tud kezdődni, erről a szerződések véglegesítve vannak.