eur:
389.59
usd:
361.74
bux:
68002.24
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett

Újabb részletek derültek ki a dugódíjról

Pesten szinte biztosan a Hungária körút lesz a behajtási díj egyik fő határvonala, Budán pedig a Margit körút lehet - mondta Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Vitézy Dávid hangsúlyozta, még nem dőlt el, hogy lehet-e majd bérletet váltani a kijelölt zónákba.

Várhatóan a korábban már megjelent híreknek megfelelően a Hungária körút lehet a behajtási díj miatt kijelölt zóna egyik fő határa - mondta a ReggelInfónak Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Hozzátette: Budán az Alkotás út és a Margit körút által határolt övezet lesz a zóna határa. Elmondta, hogy a Városháza vizsgálja azt is, hogy legyen-e egy belső zóna is a belvárosban.

A BKK első embere kiemelte, hogy több elképzelés van, a belvárosban élőknek vagy nem kell fizetniük, vagy egy alacsonyabb díjat határoznak meg nekik - mondta Vitézy Dávid. Elmondta, hogy a zóna túl nagy lesz, a belső városrészben élők így elkerülhetik a díjfizetést, és nem lesznek ösztönözve a tömegközlekedés használatára.

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója arról is beszélt, hogy milyen technikai eszközök kellenek a behajtási díj beszedéséhez. Az autópályákhoz hasonlóan lehetnek kamerák, amelyek rögzítik a kocsik rendszámait és akár utólag is be lehet majd fizetni a díjat, ha valaki ezt nem rendezi, akkor pótdíjat kell fizetnie.

A BKK vezérigazgatója elmondta, hogy várhatóan trafikokban, benzinkutakon és elektronikus úton is lehet majd fizetni a díjat. Vitézy Dávid hangsúlyozta, még nem dőlt el, hogy lehet-e majd bérletet váltani a behajtási díj érdekében kijelölt zónákba. A BKK vezetője szerint van egy kényelmi szempont, ha valaki minden nap behajt, de Londonban például azért nincs bérlet, hogy a mindennapi fizetéssel is a tömegközlekedés használatára ösztönözzék az autósokat. Ennek ellenére a városvezetés arra hajlik, hogy kényelmi okokból megengedik a bérletvásárlást, de erről még nincs végleges döntés - tette hozzá Vitézy Dávid.

Korábban a főpolgármester kiemelte, hogy 4-500 forint körül lehet a behajtási díj összege, de ez még nem végleges. Tarlós István azt javasolja, hogy a bent lakóknak nem kellene fizetni a díjat.

Nem dugódíj, hanem hídpénz?

A főváros vizsgálja azt a lehetőséget is, hogy jövő júliustól mégsem a klasszikus dugódíjat, hanem hídpénzt fizettetne az autósokkal - írta a Népszava hétfői számában.

Tarlós István főpolgármester a lap kérdésére megerősítette, hogy ezt a lehetőséget is vizsgálják.

A jelenlegi elképzelések szerint a Duna-hidakon való átkelésért kellene egyszeri díjat fizetni, itt is lehetnének kivételek, de a lap szerint a "helyben lakók" fogalma nehezen lenne értelmezhető.

Az eddigi információk arról szóltak, hogy a behajtásonkénti 400-500 forintos dugódíjat Pesten vagy a Nagykörúton belül, vagy a Hungária körúton belül kell fizetni, illetve a kettő együttes alkalmazása is elképzelhető.

A hídpénz részleteiről Tarlós István nem beszélt a lapnak, de általánosságban azt hozta fel mellette, hogy az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne. Ez az autósoknak kevesebb bosszúságot, a forgalomban pedig kisebb zavart okozna. Hozzátette: meg kell vizsgálni, hogy a hídpénz hozna-e akkora bevételt, mint a dugódíj.

Az ötlet már 2007-ben is felvetődött. Ez esetben a behajtási díjhoz kapcsolódó zóna jelképes nagyságú lenne, gyakorlatilag a hídfőkre korlátozódna. Tarlós szerint ezt a megoldást adott esetben az unió is elfogadhatja.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×