eur:
404.67
usd:
374.17
bux:
74122.77
2024. október 28. hétfő Simon, Szimonetta

Többen vásárolnak a világhálón

A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében - többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített felmérésből. A kutatás arra is rámutatott, hogy egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent.

Az elmúlt egy évben nagyot ugrott az online vásárlók aránya a KutatóCentrum idei E-Shopping Report felmérése szerint. Míg a kutatássorozat tavalyi adatai szerint a rendszeres internetezőknek csupán 48 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a világhálón, addig 2011-re ez az arány 61 százalékra nőtt. "A vásárlási kedv növekedése elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhető, amelyek az elmúlt hónapokban egyre nagyobb népszerűségre tettek szert" - mondta el Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Leginkább a 18-24 évesek és a nők használták az elmúlt 12 hónapban vásárlásra az internetet. "Utóbbi adat azért is érdekes, mert a tavalyi évhez képest jelentős növekedést mutatott. Míg a 2010-es felmérés szerint a hölgyeknek mindössze 42 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a weben keresztül, idén már 65 százaléka. Ez az ugrás azzal magyarázható, hogy a közösségi vásárlást biztosító oldalak kínálata elsősorban a nőknek szól" - emelte ki a kutatási szakember.

Az online tranzakciók száma ugyan az internetes vásárlók gyarapodásának köszönhetően emelkedett, de az arányok nem változtak 2010-hez képest. Továbbra is az online vásárlók 87 százaléka vásárolt legalább háromszor a neten, 25 százaléka pedig hatnál több alkalommal. "A jövőbeli kilátások ugyanakkor kedvezőek: az aktív internetezők 62 százaléka tervezi, hogy a következő 12 hónapban rendel valamit a világhálón. Ez az arány 2010-ben még csak 55 százalék volt" - mondta el Györfi Anna.

Azok, akik a felmérést megelőző 12 hónapban vásároltak online, legfontosabb okként a gyorsaságot és az egyszerűséget emelték ki, ezt követték a kedvező árak. "A vásárlók közel fele ugyanakkor azt is elmondta, hogy a kiválasztott terméket csak online tudta beszerezni" - jegyezte meg Györfi Anna.

A felmérés a nem vásárlás okait is vizsgálta. A legtöbben azt emelték ki, hogy egyszerűen nem volt rá szükségük, hogy interneten keresztül vásároljanak. A második legtöbb alkalommal a személyes megtekintés hiányát nevezték meg indokként, a dobogó harmadik helyére pedig a kártyaszám megadásától való félelem került. "Ugyanakkor jó hír az online kereskedőknek, hogy ez a félelem jelentősen csökkent az elmúlt évhez képest. 2010-ben még a nem vásárlók 40 százaléka jelölte meg okként, hogy fél megadni a kártyaszámát, idén pedig már csak 26 százaléka" - hangsúlyozta a piackutató.

A rendszeres internetezők - függetlenül attól, hogy vásároltak-e már vagy sem - általánosságban is a kényelmet emelték ki az online vásárlás legfontosabb előnyeként, és azt, hogy nem kell a nyitva tartási időhöz igazodni vagy sorban állni. Az árak összehasonlíthatósága is a megkérdezettek több mint fele számára jelent fontos előnyt. A legjellemzőbb hátrányok a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya mellett az elhúzódó szállítási idő és a nehézkes reklamáció. "Jól látszik, hogy az online boltoknak meg kell találniuk azokat a megoldásokat és csatornákat, amelyekkel közvetlenebbé tehetik a kapcsolatot a vevőikkel" - mondta el Györfi Anna.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Robban a Trump-féle mémrészvény, szakad az olajár

Robban a Trump-féle mémrészvény, szakad az olajár

Izgalmas napunk van ma a tőzsdéken: Európában alulteljesítenek az autógyártók, miután a Volkswagen konszern szakszervezeti vezetője arról beszélt, hogy akár három német gyárat is bezárhat a vállalat, és több tízezer munkahelyet is megszüntethetnek. Eközben a tengerentúlon nagyot ralizik a Donald Trump győzelmi esélyeivel együtt mozgó részvény, a DJT. Ázsiában jó hangulatban zajlott a kereskedés, Európában és a tengerentúlon pedig határozott emelkedést láthatunk, miközben jelentősen beesett az olaj ára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. október 28. 17:53
×
×
×
×