A Magyar Telekom nem a hírközlési jogszabályoknak megfelelően járt el, amikor minden előfizetőjének automatikusan aktivált egy mobilinternet csomagot, állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) vizsgálata.
Több előfizető azért fordult a hatósághoz, mert több tízezres, esetenként százezres telefonszámlát kaptak. A T-mobil Net Start szolgáltatásának lényege ugyanis az, hogy ha a felhasználó nem fizet elő külön mobilnet csomagra, az okostelefonjáról akkor is eléri a világhálót, viszont a forgalom után fizetnie kell.
Ez egyetlen honlap megnyitása esetén is több ezer forintos költséget jelent - magyarázta Kiricsi Karola, az NMHH szóvivője,
A sajtótájékoztatón egy rövid bemutatón egy arra alkalmas mobil eszközön megnyitották a híradó honlapját, letöltöttek egy képet a Facebook közösségi oldalról, és belenéztek egy YouTube-ra feltöltött videót. Az így generált adatforgalomért több mint 10.000 forintot kellett volna fizetnie a felhasználónak, ha mindezt a Net Start szolgáltatással teszi meg.
Az NMHH kötelezte a Magyar Telekomot, hogy ne aktiválja automatikusan a Net Start szolgáltatást. Továbbá kikötötte, hogy külön írásos megrendelés nélkül ne aktiváljon olyan szolgáltatásokat, amelyekért fizetni kell. Az ügyfeleknek azt javasolták, hogy ha okostelefont vásárolnak, válasszanak hozzá fix áras internet előfizetést.
Az NMHH most még nem bírságolt, viszont ha a Magyar Telekom nem változtat a gyakorlatán, akár több százmilliós büntetésre is számíthatnak.
Kiricsi Karola szóvivő elmondta, a hatóság jogászai vizsgálják egy közérdekű kereset indításának lehetőségét, és ha pert nyernek, ez alapján minden károsult visszaperelheti a szolgáltatás miatt kifizetett összeget.
Az NMHH hivatalból vizsgálja a Telenor és a Vodafone hasonló szolgáltatásait is.