A jól működő magyar légitársaságnak vezetőnek kell lennie Kelet-Közép-Európában, és erre a földrajzi adottságaink kifejezetten adottak - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Márton Attila, a Fidesz országgyűlés képviselője.
A magyar nemzeti légitársaságnak jelen pillanatban vannak olyan célpontjai, ahonnan Budapest nagyon jó átszállóhely lehet. A cél az kell, legyen, hogy a Malév hozza el valahonnan az utasokat Budapestre, és főleg: a légitársaság is vigye őket tovább - magyarázta. Ez egyébként korábban remekül működött is - tette hozzá.
Márton Attila szerint sok olyan dolog van, amit már régen meg kellett volna változtatni a magyar légitársaság működésében, a menetrendtől kezdve az üzletpolitikáig - ezt foglalták össze az új légügyi stratégiában, amely javaslatokat is tartalmaz a változtatásokra.
A stratégiában fejezetcímként is szerepelnek a fő csapásirányok: a nemzetközi kapcsolatok, a gazdasági szabályozás, a fogyasztóvédelem - ami egyre nagyobb hangsúlyt kap az Európai Unióban -, a légi navigációs szolgáltatások, a repülésbiztonság, a légiközlekedés-védelem, a repülőterek és a leszállóhelyek, a környezetvédelem, a környezetbiztonság, az ipar, a repülőszakember-képzés, a hálózati célú légiközlekedés - a nemzeti légitársaság -, illetve az általános célú repülés, ami az utóbbi időben több szempontból is mostohagyerek volt.
Ez utóbbi - amikor valaki magánrepülőgépet használ - egyébként mennyiségében és nagyságrendjében sokkal nagyobb forgalmat tesz ki, mint a szűken vett kereskedelmi célú repülés - hangsúlyozta a képviselő. Ez már ma is így van, és a fejlődés dinamikája is lényegesen erősebb ezen a területen: az általános célú repülés háromszor olyan gyorsan növekszik, mint a kereskedelmi.
Ez hatalmas üzlet, annak is, aki ezeket a repülőgépeket gyártja, és a repülőtér-üzemeltetőknek is - tette hozzá Márton Attila.
Az Aréna műsorát meghallgathatja itt!
Hanganyag: Ignáth Márk