eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi

Hogyan lehet Budapest a térség légiközpontja?

Magyarországnak megvannak az adottságai ahhoz, hogy régiós szinten meghatározó legyen a légiközlekedésben, ehhez megfelelő menetrend, üzletpolitika, szakemberképzés és fejlesztési programok kellenek - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Márton Attila. A Fidesz országgyűlési képviselője arról is beszélt, hogy a hazai repülőtér-üzemeltetők is profitálhatnának az úgynevezett általános célú repülés jobb kihasználásából.

A jól működő magyar légitársaságnak vezetőnek kell lennie Kelet-Közép-Európában, és erre a földrajzi adottságaink kifejezetten adottak - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Márton Attila, a Fidesz országgyűlés képviselője.

A magyar nemzeti légitársaságnak jelen pillanatban vannak olyan célpontjai, ahonnan Budapest nagyon jó átszállóhely lehet. A cél az kell, legyen, hogy a Malév hozza el valahonnan az utasokat Budapestre, és főleg: a légitársaság is vigye őket tovább - magyarázta. Ez egyébként korábban remekül működött is - tette hozzá.

Márton Attila szerint sok olyan dolog van, amit már régen meg kellett volna változtatni a magyar légitársaság működésében, a menetrendtől kezdve az üzletpolitikáig - ezt foglalták össze az új légügyi stratégiában, amely javaslatokat is tartalmaz a változtatásokra.

A stratégiában fejezetcímként is szerepelnek a fő csapásirányok: a nemzetközi kapcsolatok, a gazdasági szabályozás, a fogyasztóvédelem - ami egyre nagyobb hangsúlyt kap az Európai Unióban -, a légi navigációs szolgáltatások, a repülésbiztonság, a légiközlekedés-védelem, a repülőterek és a leszállóhelyek, a környezetvédelem, a környezetbiztonság, az ipar, a repülőszakember-képzés, a hálózati célú légiközlekedés - a nemzeti légitársaság -, illetve az általános célú repülés, ami az utóbbi időben több szempontból is mostohagyerek volt.

Ez utóbbi - amikor valaki magánrepülőgépet használ - egyébként mennyiségében és nagyságrendjében sokkal nagyobb forgalmat tesz ki, mint a szűken vett kereskedelmi célú repülés - hangsúlyozta a képviselő. Ez már ma is így van, és a fejlődés dinamikája is lényegesen erősebb ezen a területen: az általános célú repülés háromszor olyan gyorsan növekszik, mint a kereskedelmi.

Ez hatalmas üzlet, annak is, aki ezeket a repülőgépeket gyártja, és a repülőtér-üzemeltetőknek is - tette hozzá Márton Attila.

Az Aréna műsorát meghallgathatja itt!

Hanganyag: Ignáth Márk

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×