A 15 oldalas tanulmányban a szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy nincs szoros összefüggés a között hogy egy párt hány reklámspotot tett közzé a médiumokban és hogy hány embert érnek el ezek a hirdetések - mondta az InfoRádiónak Koltai András.
A Médiatanács tagja hangsúlyozta: sokkal kevesebb hirdetéssel is el lehet érni sok embert. A tanács az április választási kampányt vizsgálta, és azt találta, hogy a tévében az MSZP-nek túlnyomó többsége volt a Fidesszel szemben, hiszen több mint kétszer annyi hirdetése ment le, mint az utóbb győztes pártnak. A rádióban azonban a Fidesznek jóval erőteljesebb volt a jelenléte.
Hiába a tévés reklámspotokban tapasztalt MSZP-s fölény, arányosan nem tudtak annyival több választót elérni ezzel, mint a "hirdetésversenyben" második Fidesz - emelte ki a Médiatanács tagja.
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója hangsúlyozta: fontos a pártoknak felmérniük, hogy a célcsoportjaik milyen médiumon keresztül követik figyelemmel a közéleti eseményeket, illetve a különböző idősávokban milyen a nézettség vagy a hallgatottság.
Hanganyag: Szépvölgyi István