eur:
389.42
usd:
361.79
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi

A tévés reklámversenyben az MSZP nyert

Politikai reklámszlogenek megjelenését tanulmányozta a Médiatanács a 2010-es április választási kampány kapcsán. Koltai András, a tanács tagja az InfoRádiónak elmondta: a televízióban több MSZP-s hirdetés volt, a rádiót azonban a Fidesz "uralta".

A 15 oldalas tanulmányban a szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy nincs szoros összefüggés a között hogy egy párt hány reklámspotot tett közzé a médiumokban és hogy hány embert érnek el ezek a hirdetések - mondta az InfoRádiónak Koltai András.

A Médiatanács tagja hangsúlyozta: sokkal kevesebb hirdetéssel is el lehet érni sok embert. A tanács az április választási kampányt vizsgálta, és azt találta, hogy a tévében az MSZP-nek túlnyomó többsége volt a Fidesszel szemben, hiszen több mint kétszer annyi hirdetése ment le, mint az utóbb győztes pártnak. A rádióban azonban a Fidesznek jóval erőteljesebb volt a jelenléte.

Hiába a tévés reklámspotokban tapasztalt MSZP-s fölény, arányosan nem tudtak annyival több választót elérni ezzel, mint a "hirdetésversenyben" második Fidesz - emelte ki a Médiatanács tagja.

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója hangsúlyozta: fontos a pártoknak felmérniük, hogy a célcsoportjaik milyen médiumon keresztül követik figyelemmel a közéleti eseményeket, illetve a különböző idősávokban milyen a nézettség vagy a hallgatottság.

Hanganyag: Szépvölgyi István

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×