Elkészítette az első összesítéseket a kampányköltésekről a Transparency International, a Freedom House, valamint az Eötvös Károly Intézet, amelyben a hivatalos kampánykezdet előtti politikai hirdetések kiadásai is szerepelnek. A kampányköltéseket az interneten is követhetik, a kepmutatas.hu címen.
A Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója az InfoRádiónak azt mondta, eddig összesen 386 millió forintot költött a vizsgált hat párt, ami megfelel az egész kampány alatt egy párt által elkölthető összegnek.
A legtöbbet az MSZP költötte, 158 millió forintot, aminek jelentős részét még a januárban elindított politikai hirdetések tették ki - közölte Alexa Noémi. Hozzátette: a Fidesz 102 milliót, az MDF 67 milliót, a Jobbik 46 milliót, míg az LMP 25 milliót költött eddig. A lista végén az SZDSZ áll mindössze 30 ezer forinttal, de Alexa Noémi szerint az összeg alacsony volta miatt ezt nem kell figyelembe venni a statisztikáknál.
Az összesítéseknél figyelik a politikai hirdetéseket, amelyeket piaci áron számolnak, valamint az MTI-ben és az országos sajtóban megjelenő kampányeseményeket, ezek árát szakértők alapján határozzák meg - fejtette ki az ügyvezető igazgató.
Hanganyag: Sigmond Árpád