A fejtőgép a finanszírozók, a leendő üzemeltető, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. képviselőinek jelenlétében törte át az alagút utolsó méterét, azon a szakaszon, ahol az 2008-ban beomlott.
Ulrich Vogel, az autópálya alagútjait építő Strabag AG vállalatvezetője az ünnepségen az alagútépítések történetében egyedülálló esetnek nevezte a bátaszéki omlást, hozzátéve, hogy az alagutat az alkalmazott technológiának köszönhetően sikerült a tervezettnél rövidebb idő alatt megépíteni.
A 48 kilométeres pályaszakasz leghosszabb, 1331 méteres alagútjának fejtését több mint öt hónap alatt végezte el a Strabag AG azt követően, hogy 2009. február 26-án engedélyezték az alagút tovább építését.
Az alagút 2008. július 24-én a déli portáltól 520-570 méterre, mintegy 100 méter hosszan omlott be, miután szerkezete már korábban több helyen megrepedt.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes