eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik

Kiásták az M6-os alagútját

A nyugati járat ünnepélyes áttörésével kedden befejeződött a bátaszéki "A" jelű alagút fejtése az M6/M60-os autópályán, ezzel a Szekszárd-Bóly pályaszakasz mind a négy alagútja átjárhatóvá vált.

A fejtőgép a finanszírozók, a leendő üzemeltető, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. képviselőinek jelenlétében törte át az alagút utolsó méterét, azon a szakaszon, ahol az 2008-ban beomlott.

Ulrich Vogel, az autópálya alagútjait építő Strabag AG vállalatvezetője az ünnepségen az alagútépítések történetében egyedülálló esetnek nevezte a bátaszéki omlást, hozzátéve, hogy az alagutat az alkalmazott technológiának köszönhetően sikerült a tervezettnél rövidebb idő alatt megépíteni.

A 48 kilométeres pályaszakasz leghosszabb, 1331 méteres alagútjának fejtését több mint öt hónap alatt végezte el a Strabag AG azt követően, hogy 2009. február 26-án engedélyezték az alagút tovább építését.

Az alagút 2008. július 24-én a déli portáltól 520-570 méterre, mintegy 100 méter hosszan omlott be, miután szerkezete már korábban több helyen megrepedt.

Címlapról ajánljuk
Már itthon is megvásárolható egy új eszköz, ami nagyon hasznos a cukorbetegeknek

Már itthon is megvásárolható egy új eszköz, ami nagyon hasznos a cukorbetegeknek

A szenzor a könnyen megoldható beültetést követően folyamatosan adatokat szolgáltat arról, hogy pontosan mennyi glükóz van a szervezetben. Kis János Tibor diabetológus szakorvos az InfoRádióban elmondta: az ujjbegyes méréssel szemben az okostelefonnal összekapcsolható szenzor 1–5 percenként mér, és naponta 288–1440 eredményt mutat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×