Fórumok, blogok, csoportos sms-ek, e-mailek, videómegosztó és közösségi oldalak, Twitter - ezek az úgynevezett alternatív nyilvánosság médiaterei, amelyek a klasszikus csatornákon kívül esnek, és amelyek egyre nagyobb szerepet kapnak a politikai kampányokban, mivel a véleményezés és a tartalomszolgáltatás különösebb cenzúra nélkül történik - magyarázta az InfoRádiónak a Méltányosság Politikaelemző Központ kutatásvezetője.
Novák Zoltán szerint ebben a virtuális térben erőteljes jobboldali túlsúly van, amelyre példaként a 2008-as népszavazás kampányát hozta fel. A Fidesz a mainstream médiában, vagyis az első nyilvánosságban egy visszafogott kampányt vitt: kerülte a tőle megszokott konfrontatív, mozgósító erejű üzeneteket.
A felszín alatt azonban, a második nyilvánosság terében erőteljes mozgósítás zajlott, felhasználva az alternatív nyilvánosság tereit, aminek következtében meglepően magas, valamivel több mint 50 százalékos volt a részvételi arány.
A politikai szereplők egyre inkább észre fogják venni, hogy az alternatív nyilvánosság eszközei nélkül nem lehet sikeresen kampányolni a 21. században - hangsúlyozta a kutató, aki szerint hamarosan a választások már a virtuális térben dőlnek el, ez pedig azzal jár, hogy nehezebb lesz megjósolni az eredményt, mert egy nagyon nehezen befogható és kutatható médiatérről van szó.
Ott még azért nem tartunk, hogy csak az alternatív nyilvánosság dönti el a választásokat, de tény, hogy egyre nagyobb szerepet játszik a kampányokban - fűzte hozzá Novák Zoltán.
Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét