eur:
401.3
usd:
366.98
bux:
74264.68
2024. október 13. vasárnap Ede, Kálmán

Még csak elméletben létezik a fővárosi dugófigyelő rendszer

Dugófigyelő rendszert szeretne kiépíteni a Fővinform. A szervezet vezetője szerint az adatokat a Fővinform honlapján tennék közzé, így azok az autósok, akiknek van navigációs rendszerük, a kocsiban ülve is letölthetnék az információkat.

A rendszer úgy működik, hogy sebességadatok kerülnek egy portálra feltett térképalapra, és színek jelölnék, melyik útszakaszon milyen tempóban lehet közlekedni - magyarázta a fővárosi dugófigyelő rendszer működését az InfoRádiónak a Fővinform vezetője.

Rosta Mariann hozzátette: GPS-rendszerrel rendelkező anonim gépjárművek szolgáltatnának be adatokat bizonyos időközönként egy központi számítógépre, így megadják a haladási irányukat és sebességüket is.

Ha sok járműben van ilyen GPS, akkor ezzel a rendszerrel modellezni lehetne a fővárosi forgalmat - mondta a Fővinform vezetője, hozzátéve: aki internettel vagy navigációs rendszerrel rendelkezik, az meg tudná nézni, mekkora a leterheltsége annak az útszakasznak, ahova szeretne menni.

Ha az adott útszakaszon csak 15-tel, vagy annál kevesebbel lehet autózni, akkor piros színű a jelölés, ha 15 és 30 között lehet menni, akkor sárga színt kap, ha pedig 30 fölötti tempóval lehet haladni, akkor zöld színű lesz a szakasz.

Ilyen dugófigyelő rendszer már Párizsban, Bécsben és Berlinben is működik, ám Rosta Mariann nem tudja, mikor valósulhat meg Budapesten, mert a tervek csak elméletben léteznek, az elindításhoz nincsenek meg az anyagi feltételek.

Hanganyag: Kálló Izabella

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.14. hétfő, 18:00
Palócz Éva
a Kopint-Tárki vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×