Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Tragikus adatok a magyar diákokról

A magyarországi diákok közel harmada nem érti az elolvasott szöveget - ismertette a Figyelőnet az országos kompetenciamérés adatait. A matematikai képességeik még ennél is rosszabbak - mondta el az InfoRádiónak Balázsi Ildikó, a Sulinova Kht. Értékelési Központjának vezetője.

A diákok 20-30 százaléka nem érti az elolvasott szöveget, ők a kétszer 45 perces teszten feldolgozott nyolc szöveghez feladott kérdésekre gyakorlatilag nem tudtak válaszolni - mondta Balázsi Ildikó.

A matematikai képességeik még ennél is rosszabbak, különösen a 10. évfolyamosnál fiatalabbak körében. Az ő számukra ugyanis különösen szokatlan ez a fajta képességfelmérés.

Mindez azt jelenti, hogy a magyar diákok egyharmadának a tudása nem elegendő a továbbtanuláshoz, illetve ahhoz, hogy elhelyezkedjenek a munkaerőpiacon.

Ráadásul javulás sem mutatkozik, tette hozzá a szakértő, aki emlékeztett arra, hogy a 2000-ben, illetve 2003-ban elvégzett, a tanulói teljesítményt nemzetközileg értékelő úgynevezett PISA-teszt szerint a magyar diákok a szövegértelmezést illetően az alsó egyharmadban végeztek.

A legújabb PISA-tesztet 2006-ban végezték, ennek eredményeit azonban még nem ismerjük - tette hozzá Balázsi Ildikó, a Sulinova Kht. Értékesítési Központjának vezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

India öles léptekkel zárkózik fel a fejlett országokhoz. Ebben nemcsak a kedvező gazdaságföldrajzi és a még mindig kedvező demográfiai adottságok segítik, hanem az úgynevezett jó kormányzás is: a kormányzat szisztematikusan támogatja a hazai gyártást, stabilizálja a szabályozási kereteket, és egyszerűsíti az adózást, ráadásul a belső fogyasztói bázis is gyorsan nő. Bár a kilátások jók, kockázatok továbbra is vannak, és ezekre a befektetőknek is figyelniük kell.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×