A diákok 20-30 százaléka nem érti az elolvasott szöveget, ők a kétszer 45 perces teszten feldolgozott nyolc szöveghez feladott kérdésekre gyakorlatilag nem tudtak válaszolni - mondta Balázsi Ildikó.
A matematikai képességeik még ennél is rosszabbak, különösen a 10. évfolyamosnál fiatalabbak körében. Az ő számukra ugyanis különösen szokatlan ez a fajta képességfelmérés.
Mindez azt jelenti, hogy a magyar diákok egyharmadának a tudása nem elegendő a továbbtanuláshoz, illetve ahhoz, hogy elhelyezkedjenek a munkaerőpiacon.
Ráadásul javulás sem mutatkozik, tette hozzá a szakértő, aki emlékeztett arra, hogy a 2000-ben, illetve 2003-ban elvégzett, a tanulói teljesítményt nemzetközileg értékelő úgynevezett PISA-teszt szerint a magyar diákok a szövegértelmezést illetően az alsó egyharmadban végeztek.
A legújabb PISA-tesztet 2006-ban végezték, ennek eredményeit azonban még nem ismerjük - tette hozzá Balázsi Ildikó, a Sulinova Kht. Értékesítési Központjának vezetője.
Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak