Az a 44-es autópálya Velbert városka melletti Birth nevű, közel egy kilométer hosszú alagútján át naponta csaknem 20 ezer gépjármű halad keresztül, anélkül, hogy vezetőik tisztában lennének az alapvető biztonsági intézkedések, így a térfigyelő kamerák, vészkijáratok vagy a mobiltelefonok térerősségének hiányával.
Az ADAC ezért felszólította az illetékes tartomány, Észak-Rajna-Vesztfália hatóságait, hogy mielőbb tegyenek lépések a Velbert melletti alagút korszerűsítésére.
Két további németországi alagútról viszont jó bizonyítványt állítottak ki az autóklub ellenőrei: a müncheni Richard Strauss körút alatt vezető, több kilométer hosszú aluljáró, valamint a Darmstadt melletti Lohberg hegyen át vezető alagút minden igényt kielégít.
A legjobb jegyet az ADAC egy Párizs környéki, kétszintes alagútnak adta, amelyről más országok is példát vehetnek, mert mint a szakértők megállapították, az A 86-os út alagútját úgy építették meg, hogy esetleges tűz esetén másodperceken belül szabályos eső zúdul a mennyezeten vezető csövekből a veszélybe került gépkocsikra.
A német autóklub szemügyre vett egy Európai Unión kívüli alagutat is: ezúttal az izlandi Hvalfjrördurt ellenőrizték, és ha tőlük függene, elrendelnék azonnali bezárását. A közel hat kilométer hosszú alagút ugyanis csaknem valamennyi biztonsági követelményt megsért, és tűz esetén a legközelebbi mentőalakulatot a 28 kilométerre lévő Reykjavikból kell kihívni.
A tanulmány végén az ADAC utalt arra is, hogy a múlt években támasztott kifogásokat a franciaországi és ausztriai alagutakkal szemben időközben megszívlelték az illetékes hatóságok, és valamennyi hibát kiküszöbölték.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat