Az eddigi hiperszonikus eszközökkel az a volt a legnagyobb gond, hogy a hatalmas sebességű repülés közben fellépő iszonyatos hő hatására többnyire tönkrementek, így nem lehetett már újból felhasználni egyiket sem. Az oroszok és a kínaiak ezért inkább az egyszer használatos fegyvereket részesítették előnyben, mert számukra túl bonyolult technikai problémák sorába ütköztek a többször is bevethető eszközök fejlesztésénél.
Az Egyesült Államok ellenben már a múlt század ötvenes éveinek második felétől azt kutatta, hogyan lehet ilyen elképesztően nagy sebességű repülőgépet létrehozni. Több mint tíz év elteltével az X-15-ös programot mégis abba hagyták, miután 1967. november 15-én az egyik gép repülés közben szétesett, és Michael J. Adams pilóta meghalt. Az akkori eredmények viszont nem vesztek el, így az amerikai magánvállalatok az ezredfordulót követően nem a nulláról indultak.

A fejlesztések 2022. végén kezdődtek újra, amikor a Pentagon meghirdette Multi-Service Advanced Capability Hypersonics Test Bed programot. Ennek célja az, hogy a különböző cégek, egyetemek, kutatóközpontok számára olyan eszközt hozzanak létre, amellyel a hiperszonikus repülésre alkalmas technológiákat és anyagokat lehet a gyakorlatban is kipróbálni. A Stratolaunch vállalatnak sikerült ilyen robotot építeni, és azzal már két repülést végre is hajtott. A kaliforniai vállalat vezérigazgatója szerint a Talon-A (TA-2) jelzésű drón mindkét alkalommal az egyszázalékos hibahatáron belül teljesítette a védelmi minisztérium elvárásait.
Zachary Krevor a Defence News-nak nyilatkozva azt mondta: ez hihetetlen eredmény, főleg annak tükrében, hogy számukra is ezek voltak az első alkalmak, amikor a gépük belépett a hiperszonikus sebességi tartományba. Ebben a videóban a Startolaunch az új, kísérleti drón repülésének előkészületeit, illetve a légi indítását mutatja be. A felvétel külön érdekessége a Scaled Composites által a Stratolaunch számára készített kéttörzsű, hat hajtóműves szállító repülőgép is látható. Ez akár 11 ezer méteres magasságból is tud kísérleti járműveket útjukra bocsátani. A hasznos teher a két törzs közötti szárnyrész alá függeszthető. 117 méteres szárnyfesztávolságával jelenleg a világ legnagyobb repülőgépe.
A TA-2-essel több különböző cég hajtóműveit, illetve egyéb műszaki megoldásait lehet valós körülmények között kipróbálni. Ez a képesség nemcsak azért egyedülálló a világon, mert a jármű a kísérleti repülések után mindannyiszor rendben leszáll, hanem azért is, mert a TA-2 révén a korábbiaknál nagyságrendekkel gyakrabban és főleg sokkal olcsóbban lehet a tesztrepüléseket végrehajtani. A terv az, hogy hetente egy felszállása legyen a TA-2-nek, amivel hihetetlenül felgyorsulhatnak az Egyesült Államokban folyó fejlesztések.
Ennek érdekében a kéttörzsű szállítógép mellé még egy másik hordozót is építenek. Egy Boeing 747-es Jumbót alakítanak át úgy, hogy az nagy magasságba emelkedve útjára engedje a TA-2-t. A Spirit of Mojave (a Mojave sivatag szelleme) elnevezésű óriásgép átépítése jó ütemben halad, és a Stratolaunch vezérigazgatója azt mondta, hogy már a nyáron, vagy legkésőbb az idén ősszel fel is szállhat. A vállalat egy másik videót is közreadott a TA-2 első, hiperszonikus repüléséről.
Zachary Krevor azt is elmondta, hogy a következőkben mind jobban növelni akarják a drón sebességét, valamint egyre bonyolultabb manővereket szeretnének vele végrehajtatni.