INFORÁDIÓ

kína

zöldhályog

Gyógyszeradagoló kontaktlencsét fejlesztettek ki

Infostart / MTI

Kínai tudósok olyan okos kontaktlencsét fejlesztettek ki, amely automatikusan adagolja a gyógyszert a vakságot okozó szembetegség, a glaukóma, azaz a zöldhályog kezelésére.

A Szun Jat-szen Egyetem tudósai olyan, vezeték és elem nélküli kontaktlencsét terveztek, amely figyeli a szemgolyón belüli nyomást, és igény szerint, szabályozottan adagolja a glaukóma elleni gyógyszert.

A Nature Communications című folyóiratban a napokban publikált tanulmányuk szerint a különleges kontaktlencsét kétrétegűre alakították, és az elektromos áramköröket úgy építették bele az ívelt és apró felületbe, hogy nem akadályozza a páciens látását.

A lencse érzékelői reagálnak a szemgolyó nyomásának változásaira. A gyógyszeradagoló modul pedig a brimonidin hatóanyagot időben a szembe juttatja.

A glaukómát, az időskori vakság egyik leggyakoribb okát, gyakran a szem kórosan magas nyomása okozza.

A tudósok glaukómás nyulakon tesztelték a különleges lencsét. A kontaktlencsét viselő csoportnál a kísérlet alatt stabilizálódott a szemnyomás az időben történő gyógyszeradagolásnak köszönhetően. A kontrollcsoportban azonban a szemcseppet kapó nyulaknál kezdetben nyomáscsökkenést, majd a szemnyomás gyors emelkedését tapasztalták a kutatók.

A tanulmány szerzői szerint a csekély mértékben invazív, intelligens, vezeték nélküli eszköz ígéretesen használható a jövőben a glaukóma kezelésére.

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.