A kétszeres világbajnok már a rajt után is kapott egy büntetést, amiért nem jól foglalta el a rajtkockáját, ezt pedig annak rendje és módja szerint le is töltötte a 19. körben. Igen ám, de az FIA a verseny vége előtt néhány körrel jelezte, hogy az Aston Martin nem megfelelő módon töltötte le a spanyol pilóta büntetését a kerékcseréjekor, azaz az 5 másodperc letelte előtt elkezdte a munkát az autón. Mint kiderült, ez a „munka” az volt, hogy a hátsó emelő már azelőtt hozzáért a kocsihoz, hogy letelt volna az 5 másodperc - írja a rallycafe.hu.
Miután a versenyt követően hozzáadták a nem megfelelő büntetésletöltésért kiszabott 10 másodpercet Alonso versenyidejéhez, a 41 esztendős veterán visszaesett a 4. helyre, a 3. pozíciót pedig George Russell örökölte meg.
Ő számára kedvezőtlen döntés után még ezt mondta: "Nem lehet egy büntetést kiosztani 35 körrel a kiállás után. Volt elég idejük informálni a büntetésről, és ha tudom, akkor talán elhúzok 11 másodpercnyire a mögöttem levőtől. Ma nem produkáltunk jó show-műsort a szurkolóknak.”
Az Aston Martin viszont vitatta az esetet, újranézési kérelmet nyújtott be, videofelvételeket mellékelt hét olyan esetről, amelyeknél büntetés letöltése alatt a hátsó emelő hozzáért az autóhoz, az adott pilóta és csapat mégsem kapott büntetést.
Taking a closer look at that all-important pit stop ?#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/P9O1lnqWaN
— Formula 1 (@F1) March 19, 2023
A felügyelők úgy határoztak, hogy a csapat által benyújtott bizonyítékok új és jelentős, az eredeti döntés meghozatalakor nem rendelkezésre álló bizonyítékok, így újra lehet vizsgálni az ügyet. Ezek után lett ismét harmadik a spanyol versenyző.
Azt már a szakújság teszi, hozzá, hogy "ezek után alighanem változtatni fognak a szabályokon, és az kerül majd be a kérdéses részbe, hogy az autón nem dolgozni, hanem ahhoz hozzáérni nem lehet a büntetés letöltését megelőzően".