A Szamosi Zsófia főszereplésével készült film egy háromgyerekes nő percekre beosztott napjának hétköznapi nehézségeiről, humoráról és drámájáról mesél. A rendező az InfoRádiónak azt mondta: a kiindulópont egy barátnőjétől kapott email volt. Meghökkentő volt számára, hogy egy kisgyermekes anya mindennapjai hogyan telnek, mennyire szép és nehéz az élete.
A történet a kisgyerekes anyák hétköznapjairól szól és arról, hogy ezeknek a rutinszerű cselekedeteknek a hátterében van egy házassági válság. A főhősnő, miközben azt csinálja, ami a dolga és amiről azt gondolja, hogy a kötelessége, nem fér hozzá ahhoz, amiről úgy érzi, hogy igazán fontos számára azon a napon, tehát nem tudja megakadályozni, hogy elveszítsen valamit.
Egyediség és egyben általánosság is van a filmben. Szilágy Zsófia úgy nyilatkozott:
„Örülnék annak, hogy akik ebben a helyzetben vannak, ráismernének tipikus mondatokra, szituációkra.
Lenne egy felismerés jellege, bele tudnának helyezkedni ennek a nőnek a szemszögébe.”
A filmes eszközök szempontjából az volt a kihívás, hogy szerette volna mindazokat a fázisokat beletenni a történetbe, amelyek ki szoktak maradni a filmekből: a felkelés, öltöztetés, vetkőztetés, érte megy, elhoz, megbeszél, összevész, bevásárol, vagyis az apró hétköznapi dolgok. Azt, hogy egy 3 gyerekes család elmegy otthonról, általában 3-4 beállítással elintézik az alkotók. A rendező azonban
jobban be akarta mutatni, hogy mi az, amiben ezek az emberek benne vannak, a szépségét, a humorát és a nehézségét.
Ahogy Szilágyi Zsófia fogalmazott a „sármivoltát”, azt, amiben előre kell menni és semmit nem lehet átugrani.
Az Egy nap című alkotás a legjobb első filmet illető Arany Kamera díjért is versenyez a Cannes-i filmfesztiválon, amelynek díjkiosztója május 19-én lesz a zárógálán. A Nemzeti Filmalap Inkubátor Programjában 62 millió forintos támogatással készült filmet a tervek szerint ősszel lesz látható a hazai mozikban, a Partnersfilm gyártotta Kenesei Edina és Pataki Ági vezetésével, az operatőr Domokos Balázs, a vágó Szórád Máté volt.