Nagyszabású előadás keretében tér vissza a népmese a Budapest Bábszínház színpadára: A csillagszemű juhász történetét Szálinger Balázs átiratában népzenével-néptánccal fűszerezve mutatják be október 9-én. De a Bábszínház hat új premierje közül különösen izgalmasnak ígérkezik a Szalóki Ági dalaira és előadására épülő Gingalló bemutató, vagy a Szabó T. Anna költői szövegével színre vitt Grimm mese, a Holle anyó.
A Kolibri Színház az idei évadban is a gyerek közönség minden rétegét megszólítja: a csecsemőszínházi produkcióktól a kamaszoknak szóló interaktív játékokig. Színre viszik a kultikus regényt, a Minden dolgok könyvét, és egy friss sikerkönyvet a Mágikus állatok iskoláját is.
Az elsősorban felnőtteknek játszó teátrumok is várják az új évadban a gyermekközönséget. A Vígszínházban már folynak A Pál utcai fiúk próbái. Molnár Ferenc klasszikusát a Dzsungel könyve szerző párosának Dés Lászlónak és Geszti Péternek a dalaival és Grecsó Krisztián átiratában viszik színre. A Nemzeti Színház a Bánk Bánt tűzi műsorra májusban, Udvaros Dorottyával Gertrudis szerepében lesz látható. A Magyar Színház egy környezett tudatos, szemléletformáló mesével a Tündér Mira történetével várja gyermekközönségét.
A Stúdió K, mely már évtizedek óta ugyan olyan energiákkal és minőségben játszik gyerekeknek és felnőtteknek, október 8-ai első bemutatójával a legkisebbeknek kedveskedik. A Kipling meséjéből írt A kíváncsi kiselefánt után, amely a színház évek óta repertoáron lévő sikerdarabja, most újra Kipling egzotikus világát idézik meg A kenguru kölyök című játékban, Spilák Lajos pedig ezerféle hangszeren játszik majd ezúttal is.
A Fővárosi Nagycirkusz az új évadban egy új vállalkozásba fog, október elsejétől egy hónapig játsszák a Lúdas Matyit, amely 95 százalékban artista előadás, ugyanakkor az elképesztő attrakciók történetet mesélnek. Fekete Péter így mutatta be a készülő produkciót.
A számos kőszínházi bemutató mellett virágzik az osztálytermi előadások új műfaja és a színházi nevelési programok is, ezek a konfliktuskezelő, a lényegre tapintó előadások azonban elsősorban az osztályközösségeket szólítják meg.